Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Osquar
Aktiv medlem
Någon som vet vad detta är? Fotad på Samos (grekisk ö nära Turkiet) för några dagar sedan. /FW
Mitt bud utifrån denna bild är hona medelhavsstenskvätta.
/Oscar
frwe
Aktiv medlem
Mitt bud utifrån denna bild är hona medelhavsstenskvätta.
/Oscar
Tack Oscar för ditt snabba svar. Jag satt och tittade på skvättor i fågelboken men blev inte klokare... /FW
Osquar
Aktiv medlem
Tack Oscar för ditt snabba svar. Jag satt och tittade på skvättor i fågelboken men blev inte klokare... /FW
Så här års kan man ej utesluta felflygande individer. Så här långt sydost ut i europa som du var, ger då möjligheter till några andra stenskvättearter som ej häckar i europa. Men för att kunna avgöra det, krävs bättre bilder än denna, åtminstonde bilder som ej är tagna snett underifrån.
/Oscar
frwe
Aktiv medlem
Så här års kan man ej utesluta felflygande individer. Så här långt sydost ut i europa som du var, ger då möjligheter till några andra stenskvättearter som ej häckar i europa. Men för att kunna avgöra det, krävs bättre bilder än denna, åtminstonde bilder som ej är tagna snett underifrån.
/Oscar
Det var de enda bilderna jag fick, den satt på sin kvist en halv minut innnan den stack vidare.
Jag stannade bilen i en kurva för att inte köra på en, trodde jag först, rödhöna vars många ungar låg och stod mitt i vägen. Vad jag förstår finns inte rödhönan på Samos så det var kanske en klipphöna? Den försvann dock snabbt med sina ungar innan jag fick fram kameran. Det var en litet trafikerad väg annars hade det nog slutat illa. Det blev en skvätta i stället. /FW
Birdman
Aktiv medlem
Problem att identifiera denna sångare(?). Hittar inget med så litet ögonbrynsstreck som saknar gult : /
Bilden ser rejält kontrastlös ut, men jag anser att detta är en trädgårdssångare.
// Daniel
Birdman
Aktiv medlem
Den här sångaren(?) sjöng inte utan jagade flygfän.
Ganska orädd.
Ser ut som en lövsångare för mig.
// Daniel
H_W
Aktiv medlem
Bilden ser rejält kontrastlös ut, men jag anser att detta är en trädgårdssångare.
// Daniel
Tack så mycket för snabbt svar!
Det är nog både skumt ljus och taskig skärpa som ger den dåliga bilden.
Mvh. Håkan
Paodi
Aktiv medlem
Bump på mitt inlägg för 5 dagar sedan. Ingen som har någon idé?
Inlägget: http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1344266&postcount=3679
Osquar
Aktiv medlem
Bump på mitt inlägg för 5 dagar sedan. Ingen som har någon idé?
1. Lövsångare
2. Obestämd sångare
3. Trädpiplärka
/Oscar
Birdman
Aktiv medlem
1. Lövsångare
2. Obestämd sångare
3. Trädpiplärka
/Oscar
Håller med till fullo, skulle dock vilja ha 2:an till lövis.
// Daniel
Birdman
Aktiv medlem
Kråka tror jag.
/K
Om vilken bild då?
-friberg-
Aktiv medlem
Simmade med en flock gräsänder...
Det är en hane snatterand..
Birdman
Aktiv medlem
4 Fåglar som jag själv inte lyckas identifiera:
törnsångare?
Och slutligen: Hur får man in bilderna i tråden?
I tur och ordning; grå flugsnappare, drillsnäppa, näktergal och som skrivet, en törnsångare.
// Daniel