ANNONS
Annons

Fågelidentifikation

Någon som vet vad detta är? Fotad på Samos (grekisk ö nära Turkiet) för några dagar sedan. /FW

Bilagor

• _DSC5996.jpg
    _DSC5996.jpg
    8 KB · Visningar: 340
Tack Oscar för ditt snabba svar. Jag satt och tittade på skvättor i fågelboken men blev inte klokare... /FW

Så här års kan man ej utesluta felflygande individer. Så här långt sydost ut i europa som du var, ger då möjligheter till några andra stenskvättearter som ej häckar i europa. Men för att kunna avgöra det, krävs bättre bilder än denna, åtminstonde bilder som ej är tagna snett underifrån.

/Oscar

Så här års kan man ej utesluta felflygande individer. Så här långt sydost ut i europa som du var, ger då möjligheter till några andra stenskvättearter som ej häckar i europa. Men för att kunna avgöra det, krävs bättre bilder än denna, åtminstonde bilder som ej är tagna snett underifrån.

/Oscar

Det var de enda bilderna jag fick, den satt på sin kvist en halv minut innnan den stack vidare.

Jag stannade bilen i en kurva för att inte köra på en, trodde jag först, rödhöna vars många ungar låg och stod mitt i vägen. Vad jag förstår finns inte rödhönan på Samos så det var kanske en klipphöna? Den försvann dock snabbt med sina ungar innan jag fick fram kameran. Det var en litet trafikerad väg annars hade det nog slutat illa. Det blev en skvätta i stället. /FW

Problem att identifiera denna sångare(?). Hittar inget med så litet ögonbrynsstreck som saknar gult : /

Bilagor

• PIPPI.jpg
    PIPPI.jpg
    9.3 KB · Visningar: 281
Vad är detta för märklig and?

Simmade med en flock gräsänder...

Bilagor

• IMG_1059 (2).jpg
    IMG_1059 (2).jpg
    17.5 KB · Visningar: 288
4 Fåglar som jag själv inte lyckas identifiera:
DPP_0001.JPG

DPP_0002.JPG

DPP_0003.JPG

DPP_0004.JPG

törnsångare?

Och slutligen: Hur får man in bilderna i tråden? :)

det står ju när du skriver in texten hur du ska göra
lägg upp bild etc

bilden ska vara 400*400 max tror jag

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar