Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
yens
Aktiv medlem
Nu kör vi igen
Här kommer ett gäng bilder och några frågor från dagens tur i naturen...
Till att börja med, jag fick den här bilden bestämd till lövsångare för några veckor sedan, men idag sprang jag på en fågel som var EXTREMT mycket mindre uppfattade jag det som, och jag kan inte få det heller till annat än lövsångare.
Vi börjar med den jag fick bestämd för några veckor sedan:
Här kommer ett gäng bilder och några frågor från dagens tur i naturen...
Till att börja med, jag fick den här bilden bestämd till lövsångare för några veckor sedan, men idag sprang jag på en fågel som var EXTREMT mycket mindre uppfattade jag det som, och jag kan inte få det heller till annat än lövsångare.
Vi börjar med den jag fick bestämd för några veckor sedan:
Bilagor
yens
Aktiv medlem
tackar som vanligt för ovärderliga svar, här kommer dagens enda bild... (jag lovar...)
Jag vet faktiskt inte vad det kan tänkas vara. Betydligt större än lövsångaren i alla fall, befann sig något 100-tal meter från krankesjön, två usla bilder blir ett litet kollage...
Jag vet faktiskt inte vad det kan tänkas vara. Betydligt större än lövsångaren i alla fall, befann sig något 100-tal meter från krankesjön, två usla bilder blir ett litet kollage...
Bilagor
tobiasschroder
Aktiv medlem
Alexandersson
Aktiv medlem
ser ut som en kungsörn för mig
Gulo
Aktiv medlem
Någon som vet vad detta är för en fågel? Har kollat i min fågelbok men hittar den inte!
Större bild: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1354791.htm
Större bild: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1354791.htm
Bilagor
gujo
Aktiv medlem
Gulo skrev:
Någon som vet vad detta är för en fågel? Har kollat i min fågelbok men hittar den inte!
Det är en ung sädesärla som är född i vår.
gujo
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Berguv?
Javisst är det det.
Gulo
Aktiv medlem
gujo skrev:
Det är en ung sädesärla som är född i vår.
Jaha, tack för svaret!