Annons

Fågelidentifikation

hade en bild från andra hållet också, där det visas mer rygg

Bilagor

• mindrehackspett6.jpg
    mindrehackspett6.jpg
    88.5 KB · Visningar: 314
då avslutar jag dagen med två stycken suddhägrar från helt olika tillfällen och platser, den första bör väl vara en gråhäger

Bilagor

• suddhäger1b.jpg
    suddhäger1b.jpg
    40 KB · Visningar: 306
och den andra då? Jag tycker den ser väldigt vit ut, det är två bilder ur lite olika vinklar men från ungefär samma avstånd (sjö i vägen...)

Bilagor

• suddhäger1.jpg
    suddhäger1.jpg
    56.6 KB · Visningar: 294
Hjälp.

Jag har bläddrat fram och tillbaka i min fågelbok men kan inte komma på vad det här är för en art.

Bilagor

• img_x8445 x.jpg
    img_x8445 x.jpg
    54.1 KB · Visningar: 301
Tre bilder på gråhäger. Appropå att den ena bilden ser vitare ut är att ljuset ligger helt annorlunda än på de andra bilderna.

Lennarts bild visar en trädgårdssångare, oansenlig men ack vilken strupe.

// Daniel

Senast ändrad:
minst sagt... :) man hinner ju inte ut och fotografera tillräckligt för att ge hjärntrusten här inne arbete, får se om jag hinner med en tur i helgen :)

Här är en suddig bild på wb liten rackare ifrån Runde, Norge. Något liknande var en skärpiplärka- Är detta samma sort? Jag blir inte riktigt klok med denna burriga fjäderdräkt och den dåliga bildkvaliteten.

Bilagor

• oklar kanske lärka.jpg
    oklar kanske lärka.jpg
    56.2 KB · Visningar: 399
...och jag hittade en oidentifierad stackare på två smååå bilder, någon form av flugsnappare kanske?

Bilagor

• dubbelbild1.jpg
    dubbelbild1.jpg
    42.3 KB · Visningar: 341
hmm, hittade en till som jag hade avfärdat som gräsand, men tycker nu att den ser annorlunda ut, kan det kanske vara en ejder?

Bilagor

• ejder1.jpg
    ejder1.jpg
    47.9 KB · Visningar: 329
och här kommer en tärna, fisk eller silver? Min gissning är fisk, men jag är osäker och ber därför min superexpertpanel om hjälp :)

kommer två bilder

Bilagor

• oklartärna1.jpg
    oklartärna1.jpg
    68.2 KB · Visningar: 268
Fisktärna. Den svarta bakkanten på "handen" flyter in lite i "handen". På silver är den svarta bakkanten väldigt smal och distinkt. Vidare är stjärtspröten inte tillräckligt långa för en silver.

/Oscar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar