persept
Aktiv medlem
Nej, dom är inte L optik.Inte L-optik?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, dom är inte L optik.Inte L-optik?
Där åker macrobilds 50D - ändrade du dig?
jag kommer att ha 2st 5dmk2 från och med måndag- några frågor om val av kameror?
Idag är du väl glad Lennart.
Ska vissa få 2 när andra inte får nån ? Snyft! :-D
/
Gråt inte! Här är en liten sann historia som tröst. När Nikon lanserade sin D1 för 10 år sedan fick jag min i december efter att stått i kö sedan juni. Var tvungen att visa upp presskort. Fick ex nr 3 i Sverige.
Spänd förväntan under tiden jag öppnade den silverfärgade kartongen som visade sig innehålla kamerahus, papper, papper och...papper. Inget batteri, ingen laddare, ingen firewirekabel. För typ 60.000:-.
Batteri, laddare, kablage pch programvara kostade c:a 6.000:- extra och jag beställde det snabbt och fick det snabbt. Programvara innehöll inte ens ngn konverterare (Den kostade ytterligare 4 lakan) utan var bara en fånig liten betraktare av jpeg-thumbnails.
Dessutom var vitbalansen felkalibrerad och Nikon had inte fått sin appartur till Sverige för att felsöka. När jag väl fick kameran tillbaks hade den farit runt hela Sverige i 3 veckor extra då man skrivit en adress som inte fanns på paketet.
När denna tid gått fick folk ut sina kameror smidigare och billigare plus välkalibrerade redan från början.
För övrigt såg jag på Prisjakt att åtminstone 6 ställen lagerför den idag.
mvh/Lennart
Gråt inte! Här är en liten sann historia som tröst. När Nikon lanserade .......snip ...
För övrigt såg jag på Prisjakt att åtminstone 6 ställen lagerför den idag.
mvh/Lennart
Makalöst, Hårresande. Har du någonsin ifrågasatt ditt yrkesval. Vänl. Bengt.
John Sheehy har hämtat ut en 5dmk2, denna tråd kommer säkert att bli intressant.
5dmk2 och iso
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=30741386