ANNONS
Annons

En fototidning till!!

Produkter
(logga in för att koppla)
KGS skrev:
Du får hoppas att just "din" tidning är en av de som kommer att bli utslagna.

Jag är mest orolig att jag sa upp nån annans prenumeration, lite gissning blev det med siffrorna & jag fick ingen bekräftelse på att det var just min prenumeration jag sa upp...

Tänk vad en blondin kan göra...

Lunkade ut till brevlådan för att mötas av en vackert leende blondin. Ännu ett nummer av de "kära" digitalfototidningarna har landat!

Om det handlar om vackraste tösen på omslaget så är senaste numret av DIGITAL FOTO (okej då Allt om DIGITAL FOTO då, för att skilja den från Digital Foto och digital foto) en kioskvältare.

Tösen verkar dessutom misstänkt bekant... o eftersom hon är plåtad av Christel Eldrim så funderar jag på om bilden skymtat förbi här på fotosidan... Christel har också bidragit med en utförlig artikel om retuschering och det vet vi alla att hon är mycket duktig på!

Vaddå? om tidningen är bra? jag har bara kommit till omslaget ännu, så långt är den alldeles lysande ;-) men å andra sidan skulle jag kunna köpa Pentax också så...

/kg som ska försöka vända blad o återkomma

ja alltså inget ont om Pentax, men deras annons har fått en del stryk för att de nyttjar (utnyttjar?) töser i sin reklam... På samma sätt säljs digitalfototidningarna o jag köper glatt! Bara så menade jag.

Några slumpmässigt utvalda fototidningar

Tog högen som låg i soffan plus dagens nummer av DIGITAL FOTO... kan nån se nån gemensam nämnare?

Undrar hur många copyrightlagar jag bröt nu *s*

Bilagor

• minitidningar.jpg
    minitidningar.jpg
    30.4 KB · Visningar: 968
Senast ändrad:
PS!

FOTO har jag på annan plats... men det är den enda svenska fototidning som inte ALLTID har en tös på omslaget, men det händer, förstås.

Kollade en påse hifitidningar här intill o där fanns inte en enda tjej på omslagen... de måste ha missat nåt...

Vilken digitalfototidning blir först med nåt nytt? Inte för att jag har nåt emot alla dessa vackra flickor, men tre tidningar med (nästan) samma namn, innehåll och omslag blir lite mycket...

sagan skrev:
Det måste vara tidningar som handlar om tjejer väl?

Ja, glada flickor med små digitalkameror... min fru börjar tro att jag köper herrtidningar helt plötsligt... *s*

Snart börjar säsongen när de ska skriva om hur man tar strandbilder då gäller det att ta rätt där hos hökaren så man inte kommer hem med Bimbos senaste nummer av Moore istället för en fototidning.

Jag tycker det är oerhört pinsamt, och nästan förödmjukande, när tidningsmakare inbillar sig att jag som man är så j*vla primitiv att jag köper tidningar bara för att det är en söt tjej på omslaget.

Extra pinsamt blir det när bilden och personen på omslaget inte har ett skit med innehållet att göra.

Jag tycker det är synd att denna trista tradition, som man kopierat från England, ska komma hit till Sverige.

/Joakim

P.S. Jag förstod dig KG, skojade bara lite :)

Ta en titt i Redline Racing tidningen tror den heter så.

En tidning som handlar om styling o tuning till bilar.

Öppnar man den så kan man tro att det är playboy.

Liax skrev:
Extra pinsamt blir det när bilden och personen på omslaget inte har ett skit med innehållet att göra.

----

P.S. Jag förstod dig KG, skojade bara lite :)

O pinsammast e ju att jag köper det ;-)

phew!

/kg som hoppas pentax*isterna e glada

Har följt lina ett tag och läst det som skrivs och det har slagit mig efter också ha läst några av dom beryktade tidningarna att det behöver tydligen inte finnas mycket kunskap för att vara ansvarig utgivare för en sådan tidning. Kravet är tydligen att bara man tjäna ett par spänn på det man gör så är det OK.

Ett tipps till alla redaktörerna på fototidskrifterna är väll att fota ett par brudar utan en tråd på kroppen sen får alla foto intresserade tävla om vilka av brudarna som är fotade med en analog resp. digital kamera.

Dom som gillar brudar får sitt.
Dom som gillar tävlingar får sitt.
Dom som gillar foto får sitts
Kan det bli bättre:
Borde gå att sälja några fler lösnummer eller vad tror ni ??
Förslag på ett bra första pris……?

Tja, förutom att de alla har samma innehåll, med en viss förskjutning i tiden, och ser väldigt lika ut så har de vuxit till sej lite också med tiden. De värsta flosklerna som du hittar i början av tråden lyser i stort sett med sin frånvaro.

Just Allt om DIGITALFOTO har fått en ny chefredaktör fr om det här numret och hans ledare andas lite mer sans än föregångarens(som numera ägnar sej åt "allt om handdatorer o smartphones", jo det finns tydligen en särskild tidning för det). De hade iofs varit en prestation att inte göra det *s*. Jag har alltså lyckats ta mej förbi omslaget...

fortsättning följer...

Re: Några slumpmässigt utvalda fototidningar

KGS skrev:
Tog högen som låg i soffan plus dagens nummer av DIGITAL FOTO... kan nån se nån gemensam nämnare?

Undrar hur många copyrightlagar jag bröt nu *s*

Tycker mig känna igen omslagsbilden på "Allt om digitalfoto", den översta tidningen alltså.

En fototidning till!

Visst är det mycket brudar på nästan alla tidningars omslag numera!
Men ärligt talat, har inte tråden om "En fototidning till!" spårat ur, det bara berättas om egna synpunkter om totalt värdelösa tidningar!
KG, du är väl för smart, för att gå på lockbetet iform av en halvnaken flicksnärta, räcker inte din egen fotomodell där hemma?
Säljande omslag brukar innebära tunnt innehåll i de flesta tidningar!
Gynna inte dessa sk.fototidningar, köp istället den amerikanska fototidningen Popular Photography Magazine, kan lätt beställas via Internet!
Den är full av läsvärda artiklar, i allt som tillhör fotografin!
Den läser även min fotomodell här hemma, ha-ha!

Nä Lars, jag går på det, varje gång... o e tösen på omslaget så vacker som på den senaste utgåvan av DIGITAL FOTO så är det nästan så jag tar två...

Nåja, nu har jag läst igenom det mesta i numret och tycker att den nye redaktörens inledning lovar hyfsat gott. Han lovar mer svenskt material, mer utrymme för läsarna och inte minst ett storartat löfte om att "Du ska få ännu mer praktisk nytta av varje nytt nummer av Allt om Digitalfoto".

Christels artikel om retusch är som väntat bra, jag e väl lite påverkad av att ha sett hennes exempel här på fotosidan tidigare. Kul att de valt svenskt material! Men ändå känns mycket igen, i nummer 3/2003 har man också tipsat om hur man gör hud felfri, tänder o ögonvitor vitare mm.

Än en gång o ännu en av digitalfototidningarna spinner på vintern som tema, vill minnas att just Allt om Digitalfoto hade vintern som tema i samma nummer som de testade A1 i, var jag nu har lagt det... nåt av de sista numren 2003 o nu i andra numret 2004... nåja vintern är lång.

Läsarnas bilder är alltid kul att kolla, jag upptäcker att numrets vinnare är en av Fotosidans medlemmar! Köp, titta o gratulera! Han har dessutom fått med en stor vinterbild i vinterbildstemat, vilket tyder på att det är en hel del originalmaterial med i det här numret, engelsmännen har väl ingen vinter att skryta med direkt...

En test av scanners kan vara av intresse för den som behöver en sån, även om det låter överflödigt när man är digitalkameraägare...

Så numrets besvikelse, där man testat program för att hålla ordning på sina bilder. Det är väl lovvärt. Såna program behövs verkligen när bildvolymerna ökar på hårddiskar och cd- och dvdskivor. MEN man har inte testat ett enda program som fungerar i en riktig dator. Samtliga testade program finns bara för PC... trist och ett faktum som inte ens nämns. Ett av programmen lanserades idag för Mac, Extensis Portofolio 7 (det är 6 som är testat i tidningen).

En belöning till dej som rycker ner tidningen från hökarens hylla är 25 dubbelkopior från Fuji. Logga in o ange den kampanjkod som finns i tidningen så får du kopiorna gratis. För oss som ändå nyttjar Fuji är det bara o tacka o ta emot. Tidningen blev plötsligt gratis! Har du inte provat förut så gör det, bilderna blir så bra så det inte är normalt!

Tyvärr kan jag inte bjussa på några rejäla rågarv den här gången. Jag har inte hittat nåt skäl till det. Kanske är det ett tecken på att tidningen har mognat. Detsamma gäller, som jag tidigare skrivit, för de andra tidningarna i gengren.

Hur länge kan tre nästan likadana tidningar överleva i Sverige? well, efter att ha sett Robinssonfinalen så väntar jag med spänning på vem som först får lämna plankan! Vad gäller omslagsbilder är "DIGITAL FOTO" etta på min lista fn men det står inte på förrän digitalfoto kommer o sen kommer snart DigitalFoto... kampen går vidare.

Nån som vill hålla vad om vilken av tidningarna som blir först med att INTE ha en blondin på omslaget?

/kg som snabbt bläddrade förbi kameratesterna tillsvidare

Senast ändrad:
Liax skrev:

I senaste Allt om Digitalfoto stämmer inte det ovannämnda..........

Omslaget och bilden fyller ju faktiskt en i mina ögon rätt bra funktion, eftersom det en bit in i tidningen går att läsa om hur omslaget har kommit till.. Från originalbild till förfinad omslagsbild.. -Hur har man bearbetet den efteråt för att få till den? Då fyller väl ändå bilden en viss funktion förutom att locka läsare genom att vara trevlig att se på...?

Köpte den där tidningen o kikade lite i den, fanns en del bra tips för bildredigeringsprogram - inte nåt extremt upphetsande men en del nyttiga tips.

Sen lär man ju ha i åtanke att detta är väl det första numret (?)

Lite skoj var att kolla efter redaktion dock, hittade inte speciellt många som var inblandade i skapandet av blaskan. Undrar om testen är gjorda av tdningen eller om man helt sonika "lånat" från en annan tidning..
Jaja vi får väl se vad framtiden har att bjuda på från "allt om Digitalfoto"

:)

ZoMbiE skrev:
Sen lär man ju ha i åtanke att detta är väl det första numret (?)

Första numret?? nä nu får du backa i tråden... det här var nummer två i år... o förra året kom väl minst fyra nummer... men det är första numret för den nye chefredaktören, kanske en slags nystart med mer svenskt material än i tidigare nummer.

Och visst har blondinen på omslaget med innehållet att göra... inte tu tal om det. O så säljer hon säkert ett o annat lösnummer till nån som tänkt köpa Bimbos Moore o på det viset får nåt mycket bättre!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar