Annons

Egen foto-bok med snabb leverans?

Produkter
(logga in för att koppla)

SpeedAbuser

Medlem
Jag har ett gäng digitala bilder som måste bli fysiska i form av en fotobok.
Vart ska jag vända mig för att få en sådan bilderbok tryckt och levererad snabbt?

Om ni har någon fysisk butik att rekommendera bör den ligga i Stockholmstrakten. Eller någon nätbutik kanske?

Har läst om Pixopolis här i forumet och fått intrycket att de är ganska ojämna gällande leveranstid. Nog bör det finnas konkurrenter närmare geografiskt som håller mer jämnsnabbt leveranstempo, eller?

Jag har läst igenom den tråden, men där finns inget tydligt svar på frågan - LEVERANSTIDEN för de olika aktörerna.

Hej Anders,
pixopolis har ca. 2 veckor leveranstid, boken trycks inom 3-4 arbetsdagar sen beror de på postgång (allt mellan 3 och 10 dagar.)
Men nu är jag lite rädd att murphys law kommer att ställer till de i ditt fall, när jag ser ditt användernamn SpeedAbuser ...

Har du en bokfil klart?

//Volker

Nej, jag har ingen bokfil klar och kommer heller inte att kunna ha en sådan klar förrän på måndag. Boken måste jag sedan ha i min hand till den 11/5. Detta innebär alltså max 5 dagars leveranstid. Pixopolis funkar inte m.a.o.

Hej igen Anders,

undrar hur det gick med din bok? lyckades nån leverera den i tid/ har du beställd en?

//Volker

Hej igen.
Eftersom det blev så kort om tid vågade jag inte chansa och istället printade jag alla bilder separat.

Trist lösning, men det fick duga i det här fallet.

Hmm, en nyregistrerad medlem väcker en fyra år gammal tråd till liv med ett positivt inlägg om en ny leverantör av fotoböcker. Leverantören råkar finnas i Kinna och den nyblivne medlemmen i Mark, någon kilometer därifrån.

Sammanträffande eller en gravad hund? =)

Sammanträffande...

Nä det är inte så konstigt. De annonserar faktiskt i den lokala tidningen här på orten. Och faktum är att leveranstiden är kort, så det är ju inget jag hittar på. Hittar någon en fotoboksleverantör med kortare leveranstid så är jag den förste att gratulera och lägga ut länk till dem. Och det var väl det frågan (om än tre år gammal) handlade om, leveranstid?!?!?

Tråden fullständigt brinner!!! :)

kan ju vara så att 4 år sen läste en klok man denna tråd, kom sen på idéen att de finns behov av fotoböcker som kan levereras snabb eftersom många är sent ute.

Han sätter igång och eftersom de är inte så lätt att bygger upp en fotoboksproduktion från scratch så tog de sin lilla tid.

Nu är dom igång och då väcks tråden till livs.

verkligen snabb leverans!

Är glad att jag hittade en "gammal" tråd här ;)
Fick till en fin present och leverans på 3 dagar!

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto