Jag vet att ditt svar var till Martain, men dristar mig till att svara ändå
I Fujitrådarna diskuteras vanligen just Fujis kameror och objektiv, och dess för- respektive nackdelar. Jag är inte så säker på att så många andra än Sonyfans tycker att det är Sony som har den intressantaste tekniska utvecklingen, även om den
är intressant.
Sonyforumet domineras av ett fåtal medlemmar som står för 90% eller fler av inläggen, och en del av dessa medlemmar skriver också i andra utrustningsforum (precis som Nikon-, Canon-, Fuji-, Leicaägare och annat löst folk skriver i Sonyforumet.
Jag gillar Sonys kameror och Sony som företag. Jag är uppvuxen med teveapparater från Sony, Walkman, deras telefoner, datorer och annat, men just nu är det inte deras kameror som passar mig bäst. Det kan naturligtvis komma att ändras, vilket är ett av skälen till att jag tycker det är intressant att delta i diskussionerna trots att jag sålde min Sonyutrustning till sonen (så den är åtminstone kvar i familjen).
När jag fotograferade med film använde jag Olympus, Minolta, Canon, Nikon och Leica. Sedan jag blev digital har jag ägt och använt Olympus, Minolta, Pentax, Canon, Nikon, Sony och Fuji - jag har helt enkelt valt det jag tyckt passat bäst för stunden och kommer fortsätta så.
Vår nya bil som dyker upp i slutet av månaden har också en stor central Sonylogga på mittkonsollen (deras ljudsystem i Ford), fast det var inte den främsta anledningen till bilvalet (och har mycket lite med ämnet att göra)