Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Det skall dock sägas att detta är långt ifrån begränsat till Bengt. Verkar generellt gälla lite fler Sony-fans, iaf. på Fotosidan (även om det självklart inte inkluderar precis alla).
Har ingen aning om varför de sticker ut lite mer som grupp. Iaf. jämfört med fans av andra kamerasystem så som Canon, Nikon, Fuji, Pentax, Olympus, etc. Kommenterade dock just detta faktum i en annan tråd (http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=2164577&postcount=9).
Från säker källa som vanligt.
Har du inte tänkt på hur håligt ett sånt påstånde faktiskt är?? Jag undrar om inte de flesta som skriver i dessa Sony-trådar faktiskt har andra kameramärken än Sony och kollar vi andelen inlägg så är jag inte heller säker på att vi är i majoritet alltid. Var hamnar vi då?
När A7r II diskuterades som mest så tror jag det var mest Canon-folk i trådarna med tanke på alla diskussioner om husens storlek, batterikapacitet och antal kortplatser samt hur väl Canon-objektiv fungerade med olika typer av adapters. Så tror jag det är med A9 också initialt tills vi får några som faktiskt köper skapelsen.
Bumeranger har ofta den praktiska egenskapen att de kommer tillbaka till den som kastar den. Ibland är det praktiskt om man missar.