Bengf
Aktiv medlem
Har inte alls reflekterat så över inlägget, och ser nog inte riktigt världen så hårt och svart-vitt. Lite förvånad (och nästan lite imponerad) hur du lyckas vränga och vända till ytterst små saker och detaljer/nyanser till att bli så otroligt stora och komplicerade (noterar inte ens, eller ser de inte alls själv).
Tyckte Anders gjorde ett mycket neutralt och balanserat inlägg. Därav min uppskattning av det. Så enkelt var det (iaf. ifrån min sida).
Angående A9 så avvaktar jag allra helst med vidare spekulationer och kommentarer. Väntar personligen gärna tills att den finns ute för test och provning.
Men för ändå säga något så är jag i grunden mycket positiv till ett sådant hus. Tycker att det verkar vara ett mycket bra kamerahus på iaf. "pappret", och något av ett efterlängtat komplement ifrån Sony. Tror att den kan bli en bra, eller tom. utmärkt, kamera för många av er som använder och gillar E-mountsystemet. Grattis till något som ser ut att vara ett mycket trevligt och fint tillskott till familjen!
Jag förstår inte hur du får till det, Ser inte världen så hårt och svartvit, vilken tolkning alltså. Jag tror du driver med mig. Jag skriver igen, jag kan inte se att A9 på något sätt är gjord för att ta upp kampen mot 1DXII eller D5, även om den mot all förmodan skulle nagla fast följande motiv och få varenda 20 bilder knivskarpa även med motiv som far fram ryckigt och ständigt får störningar framför, Visst kommer ett antal att tycka det är bra. men jag tror inte att A9 kommer att vara så bra, även om den visar sig hyggligt bra, så påverkar den inte försäljningen av varken Canon eller Nikon på något större sätt, för mig är A9 för dyr om vi skall se det mera personligt, A6500 för dyr, RX100V för dyr, Den kamera jag gillade extra för några år sedan var D810, men också något för dyr för mig då.