"Andas in nu mänska"
"svälj den där oklädsamma Sony-fobin"
"får du hjärnskador av all syrebrist du utsätter dig för!"
"Det kan inte vara bra för ditt blodtryck att hela tiden reta dig på folk i detta forum."
"Varför är du här om du mår så illa?"
"Du vantrivas uppenbarligen så oerhört här i vårt sällskap"
"du för längesedan verkar tappat förmågan att föra diskussionen framåt och helt sitter fast i ditt ältande"
"Tröttnar du inte på det här"
"känner du dig så i grunden kränkt av att jag exponerat de här dumheterna att du bara ser rött numera och inte kan följa de diskussioner som pågår här eller i andra Sony-trådar utan att helt tappa tråden?"
"Det här är ju bara ytterligare ett av många fantasilösa utslag av denna verkligt tröttsamma härskarteknik"
"Du verkar bara åka runt runt i den där Sony-fobin du hamnat i Martain och jag hoppas att någon kan hjälpa dig av karusellen du hamnat i innan du börjar må illa på allvar, tänker jag?"
"Det kanske finns någon lämplig KBT för att komma till rätta med både fobin och upprepningstvånget du verkar ha fastnat i."
Är väldigt lugn och mår alldeles utmärkt, och trivs utmärkt även här på Fotosidan, tackar som frågar.
Tack för den sakliga debatten, Sten-Åke.
Du verkar själv vara en balanserad och lugn person märker jag, som kan föra en normal civiliserad och saklig debatt.
Du Martain är ju den verkliga Fuji-megafonen på FS både här och annorstädes och försitter sällan chansen att föreslå en Fuji-lösning för de villrådiga överallt annars du dyker upp - och du verkar vara överallt. Sånt gör jag aldrig! Det är fine för mig - vi är olika. Skulle f.ö. aldrig lägga en massa tid på sånt som inte angår mig och därför är jag aldrig i Fuji-forum - vi är olika. Jag deltar nu mer sporadiskt här till och från och jag deltar annars mest i printteknik och konverterar-trådarna och i dessa brukar det fungera väldigt mycket bättre.
Inte alls.
Jag vet att du och Bengt visserligen enbart använder Sony, Sony och åter Sony.
Själv är jag så långt ifrån märkesfanatiker man kan komma. Använder kamerasystem från Nikon, Canon, Fujifilm, Leica och Panasonic. Nu senast rekommenderade jag DSLR från Nikon eller Canon.
Har hänt att jag någon gång tipsat om ett Fujifilmhus, men det är långt ifrån lösningen för alla. Tex. så är de inte så bra att filma med (har tipsat om Sony och Panasonic då), och inte heller så lysande på blixtsystem. En annan nackdel (som även jag tagit upp) är att det finns ett sämre stöd för Fujis RAW-filer (X-Trans CFA) i många RAW-konverterare.
Allt är långt ifrån perfekt med Fujifilm, och långt ifrån en bra lösning för varken alla eller allt (därav att jag själv använder mig av flera system).
Men det gäller i princip alla varumärken/lösningar för den delen.
Är tråkigt att vara fastlåst i sitt tänkande till ett enda varumärke tycker jag. Oavsett om det är Fujifilm, Sony eller något annat.
Men; om du är missnöjd med mina rekommendationer; varför då inte själv komma med bättre rekommendationer i de trådarna?
Mycket bättre att hjälpa TS i trådar som vill ha hjälp, än att du skall gå och lagra någon uppdämd vrede över rekommendationer som du anser att jag eller någon annan lämnat felaktigt. Mycket mer konstruktivt än dina "rants" här i orelaterade trådar.
FYI: I motsats till vad du och Bengt tror, eller försökt att få vinklat tråden till, så är detta inget Sony-forum.
God kväll.