Annons

Din objektivdröm i idagsläget?

Produkter
(logga in för att koppla)
hmm, efter som jag precis inhandlat mitt EF-S 17-55 F2.8 IS USM, så är det väl "bara" EF 70-200 F2,8L kvar då..
 
Jag hade gärna tagit ett EF 500/4 IS...om någon känner för att kasta det efter mig :)

Jag var såååå nära att beställa ett för ett tag sedan, men så kom en sak i mellan...som alltid :-/

-G-
 
theseal skrev:
hmm, efter som jag precis inhandlat mitt EF-S 17-55 F2.8 IS USM, så är det väl "bara" EF 70-200 F2,8L kvar då..

Retsticka..... ;-)

ef-s 17-55/2,8 IS USM känns som ett riktigt prisvärt objektiv trots avsaknaden av Canons beryktade L.

Blir lite fundersam när jag läser om 24-70/2,8 L USM. Det verkar vara en väldigt varierande kvalitet på olika exemplar.
Gäller det fortfarande eller är det bara tidigare exemplar?
 
Mina objektivönskningar

- 24-70 2,8

- och 85 1,2 (eller i alla fall 1,8)

- (men ett 24-105 med is och 2,8 vore trevligt om det fanns)
w
 
Ja, nu gjorde du drömmen dyr igen.....1,8 är ju överkomlig men 1,2 an kostar lite till.....

gillar den första på master Yoda, skönt släpp.
w
 
Jag hade tänkt använda det för att ta kort på bilskyltar, plåta Jupiter och se allmänt cool ut med den ;) Kolla bara på de asiatiska flickorna som poserar med den som det vore en jättedildo! :)
 
Sans skrev:
... jo, fast inga i lite mindre format. :eek:)
Det behövs väl helt enkelt inte. L-objektiven är ju ofta vädertätade och har lite extra fräsig byggkvalitet. Vem behöver sånt vid makrofoto? Det brukar ju gå ganska lugnt till, och makro i regn har jag aldrig hört talas om:-D Sen är skärpan hos de flesta makroobjektiven synnerligen bra, även när det gäller de billiga.
 
Makten skrev:
Det behövs väl helt enkelt inte. L-objektiven är ju ofta vädertätade och har lite extra fräsig byggkvalitet. Vem behöver sånt vid makrofoto? Det brukar ju gå ganska lugnt till, och makro i regn har jag aldrig hört talas om:-D Sen är skärpan hos de flesta makroobjektiven synnerligen bra, även när det gäller de billiga.
Jag vet inte om jag är ensam om det, men jag är gärna ute och fotar i regn eller precis när det slutat. Då får man fantastiska färg- och kontrastupplevelser. Några av mina makrobilder här på FS är tagna i regn. :eek:)
 
Drömglugg

Ett 18-70/2,8 vore ingen omöjlighet för linssnickarna att peta ihopa. Gärna med VR och ruggig skärpa.

Annars skulle jag vilja byta upp mig till Nikons senaste 70-200.

Nikons 105:a Micro med VR hade heller inte nekats.

400/2,8, tja, varför inte?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.