Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Din objektivdröm i idagsläget?
- Trådstartare LasseL
- Start datum
Anders Östberg
Guest
Med tanke på priset det skulle ha så kan du nog få med ett gymkort på köpet. Med tanke på vikten då.tobbenix skrev:
Ett 14-800/1,2 hade inte varit fel..
Maxieboy
Aktiv medlem
Sans skrev:
Jag hade nog nöjt mig med ett 10-300/1.2 i pannkaksformat. ;o)))
Det ær væl inget att førsøka impa med... 2 cm
Palletheking
Aktiv medlem
För att vara lite seriös. jag har nyligen införkaffat mig Nikons 14-24 2,8 och det är en riktigt cool glugg. Mycket bra och som jag ser det, också en drömoptik för mig med flera.
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Då slänger jag in mitt dröm/önskeobjektiv.
Canon EF (24)28-135/2,8L IS USM. =)
Canon EF (24)28-135/2,8L IS USM. =)
tobbenix
Aktiv medlem
Anders Östberg skrev:
Med tanke på priset det skulle ha så kan du nog få med ett gymkort på köpet. Med tanke på vikten då.
De är fyllt med helium så vikten kommer inte att vara besvärande.
Anderzon skrev:
Min dröm kom idag med DHL =)
NIKON AF-S 200/2G VR IF
Är den inte lite ljussvag?
Tacka vet jag EF 200/1,8...
Anderzon
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Är den inte lite ljussvag?
Tacka vet jag EF 200/1,8...
Hehe, canon är inget alternativ... kostar mig en hel förmögenhet att byta gluggarna =)
Cheers // Martin
Anderzon skrev:
Hehe, canon är inget alternativ... kostar mig en hel förmögenhet att byta gluggarna =)
Canon har dessutom ljusstyrka 2 på sin nya 200:a (EF 200/2L IS USM). Det mest intressanta är hur de lyckats banta vikten. Ca 0,5kg lättare än din glugg.
Anderzon
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Canon har dessutom ljusstyrka 2 på sin nya 200:a (EF 200/2L IS USM). Det mest intressanta är hur de lyckats banta vikten. Ca 0,5kg lättare än din glugg.
ahhh ...kör inte Cannon sina linser i plast?
Näe, är linsuppsättningen i gluggarna samma, kolfiberdetaljer?
Mvh // M
Säkert en del moderna material och kanske optisk områkning. Även nya 800/5,6 är imponerande lätt. Borde väga minst lika mycket som 600/4, men är halvkilot lättare..
Och båda nya supergluggarna har nya IS:en som klarar 5 steg...
Jag tycker att Canon fått lite för lite uppmärksamhet för det här. Men visst, 200:an och 800:an är rätt udda.
Och båda nya supergluggarna har nya IS:en som klarar 5 steg...
Jag tycker att Canon fått lite för lite uppmärksamhet för det här. Men visst, 200:an och 800:an är rätt udda.