Advertisement
ANNONS
Annons

Din objektivdröm i idagsläget?

Produkter
(logga in för att koppla)
Gammal tråd ser jag, men... Mitt drömobjektiv var länge 135L, men nu har jag lyckats spara ihop till det, så nu är det ingen dröm längre. :) Så, jag svarar 35L (och en 5D - även om det är en gammal modell skulle den passa mig fint, tror jag).

Ett 300/4L IS USM och ett 34-70/2.8L USM skulle ju sitta fint och e kanske inte helt osannolikt att man kan få råd med.

Sen såg jag nåt om ett 800/5.6L IS USM, men det får nog räknas som en orealistisk dröm :)

För att vara lite seriös. jag har nyligen införkaffat mig Nikons 14-24 2,8 och det är en riktigt cool glugg. Mycket bra och som jag ser det, också en drömoptik för mig med flera.

Min dröm kom idag med DHL =)
NIKON AF-S 200/2G VR IF

Å jäkla vilket skärpdjup...
Cheers // Martin

Jag hade nog nöjt mig med ett 85 1.4 (gärna af-s) om det hade funnits.
Och till den måste jag ju ha en D3 och ett paket med batteriblixtar typ Elincrome eller profoto

/Adam

Nikkor 300 2:8 VR & en Nikkor 70-200VR även om den senare inte ska vara optimal till D3.

Drömgluggen som tyvärr är lite dyr är fortfarande distagon 30 till bladaren. Sexy bastard! :)

Anderzon skrev:
Hehe, canon är inget alternativ... kostar mig en hel förmögenhet att byta gluggarna =)

Canon har dessutom ljusstyrka 2 på sin nya 200:a (EF 200/2L IS USM). Det mest intressanta är hur de lyckats banta vikten. Ca 0,5kg lättare än din glugg.

froderberg skrev:
Canon har dessutom ljusstyrka 2 på sin nya 200:a (EF 200/2L IS USM). Det mest intressanta är hur de lyckats banta vikten. Ca 0,5kg lättare än din glugg.

ahhh ...kör inte Cannon sina linser i plast?

Näe, är linsuppsättningen i gluggarna samma, kolfiberdetaljer?

Mvh // M

Säkert en del moderna material och kanske optisk områkning. Även nya 800/5,6 är imponerande lätt. Borde väga minst lika mycket som 600/4, men är halvkilot lättare..

Och båda nya supergluggarna har nya IS:en som klarar 5 steg...

Jag tycker att Canon fått lite för lite uppmärksamhet för det här. Men visst, 200:an och 800:an är rätt udda.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar