Fläsk-Tarzan
Aktiv medlem
Jag för min del tycker att den analoga bilden är mustigare i sina färger än den digitala. Obehandlat altså........Har jämfört bilder från samma tagningar på olika konsereter mellan digitalt eller från Fuji Press 800.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fläsk-Tarzan skrev:
Jag för min del tycker att den analoga bilden är mustigare i sina färger än den digitala. Obehandlat altså........Har jämfört bilder från samma tagningar på olika konsereter mellan digitalt eller från Fuji Press 800.
Fredrik Ottosson skrev:
Besökte nyligen en jätte studio i USA som bla fotade lastbilar, i taket hängde en softbox stor som en mindre simbasäng. Sedan höll alla på att tappa hakan när han plockade fram sin kamera,
en 6 megapixels digitalsystem kamera.
Helt korrekt.RawBeer [E.F.S] skrev:
Allt handlar ju om hur långt ifrån bilden man står.
Oj, nu blir det matte och vid 03:40 är jag inte som mest klar i bollen. Men det borde innebära att om 250mm betraktelseavstånd ger 0.1mm för minsta detalj borde 1 meter bort ge 0.4mm.och låt oss säga att vi står 1m från bilden när vi tittar på den.
hur stor förstoring kan man göra med en 6mp kamera, generellt nu.... innan man ser punkterna/pixlarna bilden är uppbyggd på?
samt hur står kan man göra det med en 11mp kamera? canon o kodak har ju en sådan i sitt sortiment.
A4: 210x297 mm, sidförhållande 0,71Damocles skrev:
Då tycker jag formaten på A4 kontra A3 är jobbigare.