Rommel
Avslutat medlemskap
Varför engagera sig i en tråd om kameramobiler om du alltid har systemkameran med dig och aldrig anväder kameran i mobilen? Det finns tillräckligt många som har goda erfarenheter av att använda bra kameramobiler med bra resultat.
Kanske så att man inte stirrar sig på blint att köpa något man inte kommer att ha användning av?
finns ju en del här som rekommenderar att skippa konsumentsystemkameror och hoppa på de dyrare alternativen, samma sak gäller att skippa kitobjektivet och köpa en med fast bländare.
Visst är det ku l att ha en bra kamera mobilen om man är fotointresserad. Dock kanske det är nåt man aldrig använder i praktiken och kanske ska man då ta ett steg tillbaka och fundera på andra möjligheter än att ha tunnelseende.
Samma typ av diskussion är ju typ: Vilken ska jag köpa, Canon 50D eller 7D? Så i slutändan köpte man en Nikon D300s eftersom något skrev nåt som fick personen att ta ett steg tillbaka och fundera en extra gång.
Men men. Jag vet att det finns många som fotar med mobilen och jag vet att man kan få hutlös bra bilder och att det alltid är fotografen som gör bilden och inte utrustningen. Men den som vet bättre om mobilen kamera kommer att nyttjas än TS själv.
/Stefan