Mankan G
Aktiv medlem
Fotoola skrev:
Det är onekligen rätt delade meningar om det är D300 plus sämre gluggar som är att föredra än en begangnad d200 med bättre gluggar..
Själv skulle jag först o främst satsa på ljusstarka objektiv, sedan på mer vanliga gluggar och till sist på kameran.
Eller än bättre sagt. Under förutsättning att dina val av kameror lirar i ungeför samma klass som D200 och D300 gör så blir mina val som följer: Först ett riktigt bra vardagsobjektiv som är en ljusstark zoom liknande Nikons 17-55 eller Sigmas motsvarighet. Sedan skulle jag skaffa några andra riktigt ljusstarka objektiv som 85 1,4 (1,8), 50 f1,4 etc... Därefter hade jag investerat bättre hus. Men nu utgår jag från min typ av fotografering och det betyder ju som bekant inte att ni andra måste hålla med mig
När jag skriver samma klass så avser jag att kameran skall klara av dina vardagsmotiv. Det är lite väl stor skillnad på en D40 och en D300 om vi diskuterar AF-prestanda med snabba rörliga motiv för att ta ett exempel inom mitt gebit.....Nu har ju inte alla samma krav så en D40 kanske sitter som en smäck...