ANNONS
Annons

D2X uppesittarkväll!

Produkter
(logga in för att koppla)
Arleklint skrev:
Calle: När kommer tidningen ut med era tester?

Det nummer som kommer om ut någon dag innehåller ett första intryck. Numret därefter kommer det stora testet över en massa sidor. Så om en månad alltså.
 
Jag var ute en första lilla sväng ikväll med min D2X.
Jag lattjade och lekte för att hitta spakar och rattar. Jag ville lära känna den lite... men den är ju som Nikon är så det var inga problem.

Efter en stund tänkte jag att jag skulle testa lite strukturerat, så jag sköt nedanstående motiv på 100, 200 400 och 800 ISO med "High-ISO brusreducering" Normal resp High.

Vill ni se dom i 100% crop kan jag fixa det om ni ger mig tid.

Jag antar att en lämplig del att croppa är skuggsidan av huset.
 
Det skulle vara kul att få se skillnaden med brusreducering (både steg 1 och 2) och utan, på ISO 400, 800, 1600 och 3200 ISO.
 
En ISO100 bild.
Det röda markerade området är croppat i 100% nere i högra hörnet.
 

Bilagor

  • crop-iso-100.jpg
    crop-iso-100.jpg
    46.9 KB · Visningar: 537
Sorry. Jag lovar skärpa mig.

Nedanstående bild är ISO100 med mitten av främre navkapseln i 100% crop utan USM uppe i vänstra hörnet
 

Bilagor

  • crop_iso-100-2.jpg
    crop_iso-100-2.jpg
    45.3 KB · Visningar: 503
Grattis till nya kameran Janne! Nu vill vi se något mer än Volvos navkapslar, croppat eller ej. Eller som Voltaire sa:" Åter till naturen!"
Med eller utan brus.......
Us
 
Det jag har hunnit testa D2X på ett par dagar ser lovande ut. Handhavandet är än bättre än de tidigare D1, D100 jag jobbat med. Enklare och snabbare menyval. Och så är bildvisningen något i hästväg med en skärm som täcker halva bakstycket.
Det är en "smälla". Ja,den låter, inget för smygtagningar. Men man blir ju uppmärksammad med en ny D2Xa....
 
Sonnaren skrev:
Grattis till nya kameran Janne! Nu vill vi se något mer än Volvos navkapslar, croppat eller ej. Eller som Voltaire sa:" Åter till naturen!"
Med eller utan brus.......
Us

Jag har nördat ner mig i utrustning länge nog nu. Du har rätt i det. Men nu har jag de grejjer jag suktat efter, så nu är det naturbilder som gäller.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.