Annons

D2X uppesittarkväll!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja för tusan, en D2x skulle kosta mig 3000 i månaden.
Jag har arbetslösa bekanta som ringer mobilsamtal för 2000 i månaden.
Och har 32" tv.

Fast vi går på restaurang oftare...
 
jimh skrev:
Vad som då snarare förvånar mig är hysterin kring mobiltelefoner - det finns ju för fasiken till och med tidningar dedikerade till dem.

Du talar om något som jag länge förundrats över. Att det finns en marknad för specialtidningen "Mobil" förvånar :)

/Johan
 
hansen2 skrev:
Du talar om något som jag länge förundrats över. Att det finns en marknad för specialtidningen "Mobil" förvånar :)

/Johan

Fick plötsigt en lysande affärsidé. Jag ska starta en ny tidskrift; High ISO noice performance of digital cameras.

Vilken hit.

Men titta, batteriet fulladdat=)
 
Hur kommer det sig förresten att Allt om Digitalfoto låter en inbiten Canonit som Magnus Fröderberg recensera D2Xen? Recenserade Calle Slättengren Canon 1DmkII?

(Båda är väl ganska sansade vad det gäller märkeslojalitet, men man blir ju nyfiken på hur besluten fattas)
 
Jag har fattat det som så att D2x-testen avslutas med en shootout mellan 1DMkII och D2x där både testredaktören Göran Segeholm (Nikonägare) och Magnus Frödeberg (Canonägare) deltar.
Lär inte kunna bli mer rättvisande. Båda är ju proffs och väldigt seriösa.
 
hansen2 skrev:
Du talar om något som jag länge förundrats över. Att det finns en marknad för specialtidningen "Mobil" förvånar :)

/Johan
Varför då? mobiltelefoner är t.o.m populärare än digitalkameran och innehåller avsevärt fler funktioner.

Mobilen är för många inte bara en telefon, det är oxå en modepryl, en kalender, en väckarklocka, en MP3 spelare, en radio, en GPS, ett dataspel, en kamera, sen finns SMS, MSN, ICQ, EMS, MMS....listan kan göra hur lång som helst.

Jag förundras inte över att det finns specialtidningar, folk har olika intressen, inte det minsta märkligt med det tycker jag.
 
dumbo skrev:
Han väntar på att Phils bruskurvor ska dyka upp på dpreview. ;-)
Givetvis, upplösningstestet blir intressant läsning oxå och givetvis kontrastomfånget.

edit: Ska bli kul att läsa FOTO:s test oxå.
 
Senast ändrad:
sagan skrev:
edit: Ska bli kul att läsa FOTO:s test oxå.
Roligast skall bli att testa själv.
Jag tycker aldrig att tester ger mig det jag vill ha, minns tråden om Foto 9/04 där det jämfördes mellan 8 pixlar och öhh, fler pixlar.

Jag tycker fortfarande inte att jag har fått fullödig information av det testet.
 
Varje torsdag går jag med döttrarna till balettskolan.

Vi passerar på Föreningsgatan en affär som heter Donkey som sysslar med någon sorts folklore(?)musik.

Där sitter ofta ett gäng entusiaster och fikar och köper skivor (antar jag).

Jag förstår ingenting men blir glad att de kan finnas.
 
nfoto skrev:
Jeg har både her og på utenlandske nettsteder sett de merkeligste utsagn i samband med mitt review. På norsk har vi diverse passende uttrykk jeg kunne tenke meg å anvende her, men jeg tror ikke broderfolket forstår norske idiomer godt nok til at jeg vil prøve.
Välkommen till verkligheten.
I de flesta verksamheter där man försöker kvantifiera egenskaper hos ett objekt eller relatera egenskaper mellan olika objekt, så är det naturligt att kritisk granska metoderna i verksamheten. Helt enkelt för att få en uppfattning om värdet hos resultatet. Resultatet av verksanheten har aldrig större värde än metoderna kan ge. Det är nog därför du upplever så mycket frågor runt din test.

Själv är jag fortfarande nyfiken på hur en 100% crop av det bildutsnitt i din intro-bild jag visade tidigare ser ut i okomprimerat skick.
 
mipert skrev:
Roligast skall bli att testa själv.
Jag tycker aldrig att tester ger mig det jag vill ha, minns tråden om Foto 9/04 där det jämfördes mellan 8 pixlar och öhh, fler pixlar.

Jag tycker fortfarande inte att jag har fått fullödig information av det testet.
Testet är mer av akademiskt intresse för min del, då de kamerorna inte ligger i en sån prisklass att jag skulle överväga ett köp.
 
sagan skrev:
Varför då? mobiltelefoner är t.o.m populärare än digitalkameran och innehåller avsevärt fler funktioner.

Mobilen är för många inte bara en telefon, det är oxå en modepryl, en kalender, en väckarklocka, en MP3 spelare, en radio, en GPS, ett dataspel, en kamera, sen finns SMS, MSN, ICQ, EMS, MMS....listan kan göra hur lång som helst.

Jag förundras inte över att det finns specialtidningar, folk har olika intressen, inte det minsta märkligt med det tycker jag.

Det handlar naturligtvis om att jag inte förstår mig på att man kan vara så intresserad av mobiltelefoner att man köper en tidning om dem. Så enkelt var det :)

/Johan
 
Okej, men jag förstår inte riktigt varför det skulle vara svårt att förstå.

Jag tycker virka och sticka är bland det mest enfaldigt trista man kan göra, har inget svårt att förstå att andra tycker det är världens roligaste och gärna köper specialtidningar iaf, då jag är fullt medveten om att folk är olika och har olika intressen, det är helt naturligt som jag ser det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.