Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cyberphoto!

Produkter
(logga in för att koppla)
Håller med.
Har bara bra att säga om Cyberphoto.
Jag har alltid föredragit att köpa objektiv över disk, så jag har ännu inte beställt dyra objektiv från dom, men efter detta kommer jag nog att göra det.

Dom grejer jag beställt kommer alltid fram snabbt och har fungerat felfritt.

Svarar bra på mailfrågor gör dom också.

/H
 
Cyberphoto är nice... vill tipsa om att dom har motljusskydd HR2 till 50mm nikkor 150kr billigare än konkurrenterna. Funderar på att köpa 2 bara för att dom är så billiga.

Skål!
 
Jag vill också instämma i sången och rekomenderar dem starkt!
(Hoppas de printar denna tråd till nästa firmafest)

Dock inte likt en FS-tråd att vara allt igenom positiv, så det måste man ju få säga något om.
Deras godis har blivit sämre. Jag är en stor älskare av Twix(eller Raider som det hette förut) men det var länge sedan jag skymtade någon sådan i paketen, bara massa Mars och Snickers.

Usch, det var bättre förr.. ;-)

Men letar man efter en onlinefotohandlare och förväntar sig 150% service - då kan jag säga att man kommer få sina förväntningar överträffade hos Cyberphoto!

/Johan
 
Jag har träffat på en fotohandlare som kallade fotosidan.se för en gnällsida. Och i viss mån så håller jag med.
Extra kul då, när det kommer sådana här inlägg.
 
Jag har fått fel storlek på ett cirk-polfilter, hade beställt 77mm i samband med inköp av sigma 70-200, fick ett 72mm filter.
Mailade och fick svar omgående att rätt filter kommer med morgondagens post, mycket riktigt, dagen efter kom filtret, en adresslapp och en chokladkaka.
Kommer fortsätta handla där!
 
Pigall är gott har tyvärr förätit mig på det men det fungerar ibland.
I julas gjorde jag två beställningar och bägge två kom med snickers (inte min likör) men det gladde familjen.

Fotoprodukterna var som alltid till full belåtenhet.
 
Jag vill också instämma i sången och rekomenderar dem starkt!
(Hoppas de printar denna tråd till nästa firmafest)

Dock inte likt en FS-tråd att vara allt igenom positiv, så det måste man ju få säga något om.
Deras godis har blivit sämre. Jag är en stor älskare av Twix(eller Raider som det hette förut) men det var länge sedan jag skymtade någon sådan i paketen, bara massa Mars och Snickers.

Usch, det var bättre förr.. ;-)

Men letar man efter en onlinefotohandlare och förväntar sig 150% service - då kan jag säga att man kommer få sina förväntningar överträffade hos Cyberphoto!

/Johan

App app app... Jag fick Twix i min låda.... Så jag e nöjd! ;o)
 
Jag får nog se om de har något som jag inte visste att jag måste ha.
Bara för att handla där :)
Kan man få toblerone om man är extra snäll tror ni?
 
Kanske vi skulle be dem ha en ruta man kan bocka i om man är nötallergiker, vid beställningar, ;-)

Jag tycker man kan ge bort godiset till sin fru t.ex. om man vågar erkänna att man får sånt med posten ;-)

Men allvarligt - en liten ruta att bocka i för att Cyberphoto istället ska skänka 10 spänn till välgöranda ändamål skulle jag tycka var grymt bra.

Och som sagt - tack, Cyberphoto.
 
Jag tycker man kan ge bort godiset till sin fru t.ex. om man vågar erkänna att man får sånt med posten ;-)

Men allvarligt - en liten ruta att bocka i för att Cyberphoto istället ska skänka 10 spänn till välgöranda ändamål skulle jag tycka var grymt bra.

Och som sagt - tack, Cyberphoto.

Det var ett mycket bra förslag! Hoppa på det Cyberphoto!!! //Bee
 
Jag tycker man kan ge bort godiset till sin fru t.ex. om man vågar erkänna att man får sånt med posten ;-)

Men allvarligt - en liten ruta att bocka i för att Cyberphoto istället ska skänka 10 spänn till välgöranda ändamål skulle jag tycka var grymt bra.

Och som sagt - tack, Cyberphoto.

Äh, skänk 10 spänn ändå, det är ju inte så jobbigt att göra det när du ändå har kortet framme för att köpa :)
 
Nu måste jag också.. Fick fel solskydd till mitt Tamron förut.. Snabbt kom en retursedel.. Snabbt sedan kom rätt solskydd..

Då kameran verkade ta knepiga oskarpa kort så var det inge snack. bara skicka upp den så fixar dom den.. men det va inte kameran Det va min skärm som ställde till det...

men Cyberphoto var det inge "snack" med.. Inte nöjd?? Hit med grejerna så kollar vi det va deras reaktion.. Skönt det inte behövdes...

Hmm Det är nog värt lite högre pris att handla där.. bara det inte handlar om tusenlappar
 
Ja, nu är jag änmer nöjd över Cyberphoto. Beställde ett Tamron 70-200mm telezoom i måndags. Idag på förmiddagen kunde jag hämta ut det på posten. Verkligen bra med så snabb leverans. Känner mig helnöjd som vanligt, när jag handlat på Cyberphoto :)
 
Till min stora förvåning sa det att det inte var nått problem. De hämtade en ny glugg och skrev ett nytt kvitto och sen var allt klart! Ut gick jag med ny glugg och ett problem mindre!

//Johan

Skönt att det gick så smidigt för dig att få problemet åtgärdat. Min erfarenhet är att man som kund inte sällan får vara väldigt bestämd med vad man vill för att ens ärende ska behandlas så snabbt och smidigt som möjligt. Det gäller helt enkelt att stå på sig i många fall.

Men jag har också varit med om att butiker/tillverkare har tagit sitt ansvar utan att man direkt har fått stå på sig. Jag köpte en Nikon tubkikare för några år sedan. Denna använde jag mer eller mindre dagligen i tre års tid med ett fast 30x okular utan några problem. Köpte sedan ett zoomokular till tuben vars maxförstoring ligger på 75x. Märkte direkt när jag provade det att tuben inte klarade av den höga förstoringen. Det blev grötigt på förstoringar högre än 50-55x, oavsett hur bra väderförhållande det än var. Något stod absolut inte rätt till här kände jag.

Därför tog jag kontakt med butiken där tuben var köpt och de skickade iväg den till Nikon för reklamation. Någon vecka senare fick jag en splitter ny tubkikare skickad hem till mig utan krusiduller. Tack för det, Nikon! Denna var förvisso skarp på riktigt höga förstoringar, men inte så knivskarp som jag visste att den tubmodellen kunde vara. Och framför allt, i en riktigt bra tub är det väldigt lätt att ställa in skärpan. Det ska i princip vara så att skärpan "hoppar i läge" och att det då inte är någon som helst tvekan om att man hittat bästa fokus. Tog åter kontakt med butiken som gick med på att byta ut den precis nyreklamerade tuben mot ett annat exemplar. Detta ex visade sig vara perfekt och jag är nu fullt nöjd.. :)

Nikon och butiken tog sitt ansvar i det här fallet. Jag fick en ny fin tub som presterar utmärkt och Nikon får behålla en kund (mig) som antagligen kommer spendera pengar på deras produkter även i framtiden. Nikon lär alltså knappast ha förlorat på att de gav mig en splitter ny tubkikare, snarare tvärt om. Så resonerar förstås Cyberphoto också. De vill ju ha en lång och bra kundrelation med dig så att du kan handla nya, "goa" och dyra prylar i framtiden.. ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.