Alltför mycket klipp&klistra och härskarfasoner Ola. Du felciterar också genom ditt klippande, så det är knappast meningsfullt att försöka föra en dialog med dig.
Du är en bakdantare, det är solklart, eftersom du hävdar att Jon har orsakat skada, vilket industrin inte har kunnat visa i domstol. Du försvarar också Sonys databrott med orimliga krav på att de ska få ha kontroll över sådant som faktiskt är rättigheter, rätten till privatkopiering.
Att det sedan inte skulle finnas moralisk rätt är så klart ren idioti, men om du vill hålla den nivån, så får det stå för dig. De flesta vet nog vad man menar.
Och du felciterar också. Märkte du frågetecknet? Din nivå är ett bottennapp, och jag undrar som sagt vad som orsakar dina påhopp på bland annat Jon. När en verksamhet möter konkurrens från ny teknik är det inte i domstolen de ska söka utkomst. Varken Jon Lech Johansen, Justin Frankel, Bram Cohen eller Shawn Fanning är brottslingar eller orsakade skada. De är däremot väldigt begåvade hackare, som jag antar att du har orsak att vara avundsjuk på, eftersom de till skillnad från dig faktiskt har åstadkommit något som förändrar världen. Hur vi använder den nya kunskapen och verktygen som de har uppfunnit är en helt annan sak, men de har satt spår i en kultur där Ola D
Jag säger inte att du är en nolla, men ska du imponera, så bör du försöka skapa någonting eget i stället för att baktala andra som har lyckats bättre.