PMD
Aktiv medlem
Skyll inte drakoniska lagar som drabbar alla på piratkopierarna. Det är politiker som inför nya lagar.Jag håller med om privatlivet. Det var en konsekvens som nog inte många tänkte på när de fildelade som värst. Piraterna har dragit på oss en hel industri av piratjägare som drabbar även laglydiga, som skapades när skivbolag mm fick panik, och om man är det minsta konspiratoriskt lagd nog samlar in både det ena och det andra som de borde låta bli.
Njae, du har inte rätt att slippa det till vilket pris som helst som drabbar mig och andra som inte är inblandade.Men om man vänder på steken, hur är det med producenternas rättigheter? Jag som bildproducent (=fotograf)? Har inte jag rätt att slippa få mina alster stulna?
Det var tidigare inte förbjudet att ladda ner sådant som någon tillgängliggjorde på internet, även om det som var tillgängliggjort var upphovsrättsskyddat. Däremot var förstås tillgängliggörandet olagligt.Hur menar du att lagen ändrats så kraftigt? Det är fortfarande förbjudet?
"Om musikindustrin inte kan komma till rätta med piratkopiering med civiliserade metoder så får de väl helt enkelt låta bli".
De är ju vanliga företag och gör väl vad de kan för att överleva. Inom lagens gränser till skillnad från piraterna.
Nej, de ser till att lagarna ändras så att de inte behöver ändra sig själva.