Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon på PMA

Produkter
(logga in för att koppla)
1.3X är uteslutet... det kan jag sätta en hundring på.

MEN: Jag tror att canon måste ha någon väldigt fräään finurlig gizmo inbyggd för att kunna konkurrera med D200 (den kommer inte göra det på något annat sätt)... så att modellerna går ifrån varandra litegrann.
 
hailstorm skrev:
1.3X är uteslutet... det kan jag sätta en hundring på.

MEN: Jag tror att canon måste ha någon väldigt fräään finurlig gizmo inbyggd för att kunna konkurrera med D200 (den kommer inte göra det på något annat sätt)... så att modellerna går ifrån varandra litegrann.

Håller med dig om det, med 1.3x crop hade den ju kunnat bli en D200 killer.
 
Canon själva har ju länge sagt att de kommer ha kvar APS-C för konsumenter och sikta på fullformat för proffsen(och andra dyra kameror). De stora marginalerna och kassakorna är ju de billigaste kamerorna såsom 350D och 300D innan den. Cirka 85% av alla försäljning är 350D, sedan utgörs resten av en fallade skalade av 20D, 5D, 1D, 1Ds.

Ang 1.3x så är det nog dömt att inte ens vara tänkbart i en konsumentkamera nu när det finns EF-S objektiv av lite klass på marknaden. Så länge det bara fanns kit-gluggen till 300D var det fortfarande öppet liksom.
 
Andreas K skrev:
Någon som har cachad info som varit inne på länken ?
Äsch, det var bara en flash-animation (iofs rätt snygg grafik) med en klocka som räknade ner dagar, timmar, etc till 21 februari då man skulle visa upp 70 nya produkter.

Ta ett djupt andetag. Detta är bara en variant på den katt-och-råtta-lek som brukar lekas på webben så här års. Det blir ju så mycket bättre diskussioner om något tas ner efter att några fått kika lite...
 
Inget konstigt med den 21:e

Precis som i alla andra länder har Canon Sverige bjudit in till presskonferens den 21 februari. Tiden är 13.00.

Tisdagen den 21 februari lanserar Canon ett stort antal nyheter inom digital bild. Med anledning av detta vill vi inbjuda dig till ett pressmöte i Canons lokaler i Frösunda.

På visningen ges möjlighet att kika närmare på det senaste inom digitalkameror, videokameror och projektorer. Vi visar också nya fotoskrivare för ett nytt segment. Alla nyheter är framtagna med fokus på snygg, stilren och användarvänlig design.

Pressmötet börjar kl 13.00 och avslutas med fika.

Hoppas du har möjlighet att delta och varmt välkommen önskar

Canon

Kamera & Bild kommer givetvis att rapportera därifrån på sin hemsida.

Canon har skruvat upp sekretessen kring släppen efter tidigare års läckor. Ska bli intressant att se om något läcker ut innan.
 
hailstorm skrev:
MEN: Jag tror att canon måste ha någon väldigt fräään finurlig gizmo inbyggd för att kunna konkurrera med D200 (den kommer inte göra det på något annat sätt)... så att modellerna går ifrån varandra litegrann.

Alla verkar förutsätta att Canon kommer med något som slår Nikon på fingrarna, och presenterar ett nytt digitalt hus som slår D200 vad gäller finesser, byggkvalitet och prisnivå. Det hoppas jag också, men om Canon blev tagen på sängen av Nikon när D200 kom, så är det inte alls säkert att de under denna korta tid har hunnit utveckla något som slår den.

Är det ens önskvärt att de kommer med en hastverk som kanske i specifikationen slår D200 men inte i praktiken?
 
Re: Inget konstigt med den 21:e

froderberg skrev:
Kamera & Bild kommer givetvis att rapportera därifrån på sin hemsida.

OT: När kommer Kamera & Bild nummer 2 för innevarnde år ut? Jag sökte den informationen på K&B:s hemsida, men hittade det inte. Det vore även roligt om man kunde, som exempelvis på MikroDatorns hemsida, se en kortfattad presentation av aktuellt nummer och ta en "sneak peek" på nästa nummer av tidningen.
 
Re: Re: Inget konstigt med den 21:e

Eeros skrev:
OT: När kommer Kamera & Bild nummer 2 för innevarnde år ut? Jag sökte den informationen på K&B:s hemsida, men hittade det inte.

Vi jobbar intensivt med att förbättra webben. Givetvis borde vi ha den informationen. Jag tror inte att våra utgivningsplaner är hemliga... :)

Nummer 2 ser ut att bli 1-2 dagar försenad. Men vi har inte fått slutgiltigt besked om det från vårt tryckeri i Finland. Så jag vågar inte lova nått idag.
 
Jag tror att Canon kommer att lansera nya modeller med bildstabilisering samt Wifi.
Tex Ixus 55 och 750. Samt nya subliminerings skrivare som fungerar via bluetoth samt Wifi.

Bara vad jag tror!!
 
4 dagar kvar och fortfarande inga läckor. Innebär det månne att de inte har något särskilt uppseendeväckande nyheter? Annars skulle de ju ha "läckt" det själva för att trissa upp förväntningarna... ;)
 
Eeros skrev:
4 dagar kvar och fortfarande inga läckor. Innebär det månne att de inte har något särskilt uppseendeväckande nyheter? Annars skulle de ju ha "läckt" det själva för att trissa upp förväntningarna... ;)

Trissa några förväntningar är väl det sista de behöver göra ;-) Tycker inte det pratats om annat de senaste månaderna.

/H
 
kan knappt hålla mig i styr här.. ;D inte för att jag förmodligen komemr köpa något nytt, bara för det är lite spännande å se i vilken riktning dom går :D Canon alltså.
 
Eeros skrev:
4 dagar kvar och fortfarande inga läckor. Innebär det månne att de inte har något särskilt uppseendeväckande nyheter?

Jag har hört från Canon att sekretessen skruvats upp några hack sedan alla läckor vid tidigare släpp.

Jag tror inte det har något med vad som ska släppas att göra utan för att de inte gillar läckor. Många blev sura sist för att info släpptes ut. Dpreview blev ju heligt förbannade när infon läckte ut eftersom de skrivit på sekretessavtal.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.