stefohl
Aktiv medlem
Varför försöka med en efter-process av dina bilder, från Canon G7X:n, när kamerans objektiv helt klart direkt ur kameran INTE levererar speciellt bra?
Byt ditt exemplar eller gå över till ett annat märke.
"Googla" på skärpeproblem med G7X:n, - du finner många missbelåtna ägare, tyvärr.
Om du ser på de bilder jag lagt upp på min test, där jag jämför G7X med en fullformatskamera, visserligen inte av den senaste generationen, men ändå med samma pixelantal, så undrar jag om det beror på tillverkningsvariationer eller variationer i hanteringen. Att man hittar missbelåtna ägare, men inte så många belåtna, kan det bero på att hälsan tiger still?
Jag har bett ett par stycken kolla på utskrifterna jag gjort från dessa tre kameror jag testat och på den 5D mkII som jag använt som referenskamera. Jag har gjort utskrifter i utfallande A4-format. Det som gör att de kan se att en bild kommer från en fullformatskamera är det kortare skärpedjupet jag fick, eftersom jag använde bl 4 på alla fyra kamerorna. Detaljer i skärpa ser lika skarpa ut från G7X som från 5D mk II.