AWid
Aktiv medlem
Vad var det i den videon som inte vilken kamera som helst, eller hyfsat ny mobil, skulle klara av? Det finns mer seriösa fotografer på YT som inte agerar som betalda pajaser eller som gapiga fanboysKika på den här bröllopsfotografens tips, hyr en A7IV och 35GM+ 50GM en dag (men ställ in enl Magic).
Du kommer inte vilja lämna tillbaka.
Jag körde Canon men kände som du att Canons icke-tredjeparts-tjafs omöjliggör det ekosystemet. Jag sålde EF-rubbet och fick en riktigt bra startplåt för Sonysystemet. (Jo, folk köper fortf EF-gluggar. Skynda sälj!)
En absolut majoritet av yrkesfotografer (som vet vad foto handlar om) använder Canon. Knappast beroende av att Canon skulle vara "sämre" än Sony eller något annat märke. Dagens kameror, oavsett fabrikat, är väsentligt mer kompetenta än de flesta av deras ägare. Merparten "amatörfotografer" skulle säkert få bättre utväxling på pengarna om de las på en hyfsad fotokurs i stället för det senaste "fancy"-grejerna
Canon är särklass störst naturligtvis av någon anledning. Sony är säkert bra, men själv har jag aldrig ägt någon (förutom någon gammal "Walkman").
Själv har jag Nikon av gammal vana och den fungerar bra för mig. Tror inte jag skulle bli varken bättre eller sämre fotograf om jag bytte till annat märke. Däremot betydligt fattigare