Var det där något du just hittade på eller har du empiriska bevis för att det faktiskt stämmer?
Varken eller!
Det finns faktiskt fler alternativ än "hitta på" och "ha empiriska bevis".
Jag har inte gjort någon mätning själv.
Däremot läst andras utsagor på nätet som har testat kamerorna och kommit fram till detta.
Kan inte länka på rak arm, men uppgiften finns i 70D-tester på nätet och Magnus Fröderberg skrev samma sak tidigare i nån av trådarna om 70D (hittar inte inlägget just nu).
Som sagt, det är alltså vidarebefodran av det som jag uppfattat som tillförlitliga uppgifter, men som inte jag inte har verifierat att de stämmer.
Instämmer i att länken som levitte gav nyss motsäger min tes, åtminstone resonemangsmässigt. Kan dock inte se att de mätt upp 7Ds hastighet i RAW utan verkar förutsätta att specifikationen även gäller vid raw. Fröderberg kan säkert utveckla sitt resonemang om att 7D saktar ned fps vid raw, (vilket alltså inte har med buffertstorlek och hur många bilder att göra).
Hursomhelst, de är rätt lika i det avseendet och den minimala skillnaden som finns, oavsett vilken som vinner, är nog för de flesta inte så stor att det är huvudkriteriet för val.
Intressant f.ö. det där att Canon lyckades öka buffertstorleken för raw-filer på 7D från 15 till 25 enbart genom en mukvaruuppdatering. Vet inte hur de har gjort. Verkar tyda på programmeringsfel i den första versionen för bufertstorleken är ju vad den är om man inte uppgraderar h/w och raw-filens storlek är ju också oförändrad.
/Mats