Jag vet inte om det är storleken som stör mig, spekulerar mest då jag alltid hellre tar upp min iPhone när jag tar bilder.
Något som annars stör mig är att det är svårt att få bra bilder i normalt ljus inomhus, jag önskar det var lite mer spontant på det sättet.
Jag gör egna chokladpraliner som jag fotograferar men jag har nästan till 90% föredragit att ta bilderna med min iPhone då det blivit så mycket bättre. Så kanske är just att huset är rätt gammalt nu och har gammal teknologi? Så något mer som lockar med fullformat är just att den kan ta in mer ljus.
Sen kan jag ju självklart fixa det med mer ljus och så men jag behöver något modernare känner jag.
Visa bilaga 165184Visa bilaga 165185
Det kan ju absolut vara så att det känns mycket bättre med någon som är likadan storleksmässigt som min 7D men som jag känner kan prestera bättre tillsammans med mig.
Jag vill inte att det ska vara jobbigt att fotografera, jag vill ha den glädje som jag alltid annars känt med det men med nuvarande huset känner jag ingen glädje.
Det är detta som är så skönt med att bolla med andra för jag kommer mer till botten av vad det är jag inte gillar med det just nu och vad jag mer känner att jag skulle behöva!