Ja, ska bli spännande att följa tråden framöver... Men vem har resurser och ork att ta Mickes plats som "petmätare"?
/K
Kort svar: Väldigt få. Om de ens känner sig hågade.
Lite längre svar: Orken kanske finns hos några, men sedan gäller det att ha mycket goda känningar med ÅF där man har sådant förtroende att man kan få tillgång till att prova olika kameror och objektiv. Jag hade det innan, men bor på en liten ort där den f d stora fotoaffären har gått i graven.
Sedan måste man ha ett ganska tjockt skinn. Jag provade och testad en hel del kameror tidigare då ÅF fanns kvar och lade upp exempel här på FS. Inte alls i samma utsträckning som Mikael.
Sedan fick man akta sig eftersom en del FS-medlemmar inte höll sig för goda för att skicka ganska grova mail till en för att man funnit en kamera av "deras märke" sämre i något avseende än en annan.
Självklart gjorde man det här i eget intresse, men tyckte man kunde dela med sig också i forumen.
I ärlighetens namn fick man några enstaka positiva mail också. Det fick Mikael också, men alldeles för många hoppade på honom redan i trådarna och man kan ju inte förvänta sig att han ska ha en ängels tålamod efter att lagt ned en massa jobb på att publicera sina resultat och folk bara krävde mer och mer av honom. "Varför testade du inte kamera Y mot X, Z och P?" . "Nikonkramare" etc.
Att folk då fick lite kärva svar då och då från honom är inte att förundra sig över. Sedan tror jag faktiskt att den vanliga svenska avundsjukan spelade in här också. Jantelagen verkar ha svenskarna i ett järngrepp.
Så det längre svaret här utmynnar nog i att ingen orkar fylla hans plats. Och de flesta saknar kompetensen.
Fasiken, t o m livstidsdömda fångar benådas, men han är portad på livstid.
//Lennart