kan bara hålla med om att analoga mellanformats bilder har en speciell känsla som kan vara svår att återskapa digitalt. Det är en konst att få en digital bild att se ut som en analog. Det finns visserligen program etc som kan hjälpa till så att det går fortare o gillar man Jonas Peterson bröllopsbilder så finns detta tex
http://visualsupply.co/film/details/STUDIO-01B
för att återgå till tråden så pratade jag med en fotohandlare idag om bla köerna o priser på canons produkter. Kölistan på D800 är betydligt längre än till nya 5 o det är inget konstigt med det för nu har Nikon användare chansen att köpa sin första ff med mer än 12 mil pixel för D3x var inte i rätt prisklass för amatörerna.
Sedan diskuterade vi priset på nya 24-70 från canon o det är helt uppåt väggarna för hur kan dom få den till ett pris som ligger i klass med 70-200 2,8L is som är större etc o tillverknings kostnaden måste vara betydligt dyrare på den. Sedan så är nya blixten typ 50% dyrare än gamla o tydligen vill canon få upp priserna o är på gång med höjningar på objektiven oxå. Om huset säger jag inte så mycket för Nikon köper marknad när dom lägger sig på samma pris som D700 hade för 4 år sen. (Rätt pris) på D800 hade nog varit 28000 o jag är rätt säker på att Nikon sålt lika många ändå.
Jag undrade om inte canon skulle vara rädda att tappa kunder enligt honom så är 5 mark2 är stor säljande kamera som otroligt många yrkes fotografer valt o canon är så stora så dom säljer ändå. Det ska bli ytterst spännade att testa D800 o jämföra med canon o se om skillnaden på sensorer syns i tryck, jag är inte övertygad utan tror att bildkvaliten idag är så hög så snart sätter papper/media stop för att kunna se skillander.