SM0SBI
Aktiv medlem
Antar att det blir en till Mark IV för dig.
Den får vänta ett tag, men nu är 5D2 såld...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Antar att det blir en till Mark IV för dig.
själv skall jag ge 7d en chans igen eftersom jag vill ha en rappare kamera till viss fotografering, det är också en viss skilnad mellan 15500:- och 54000:-
Är CR mer anpassad till Nikon? Det tror jag inte.
Joakim, bollen är din
Nånsin hör uttrycket "bränt barn skyr elden" ?
Allvarlig talat: Det kanske är rätt tänkt. Printarna från 7D ser avsevärt bättre ut än de brutna linjer och "krackeleringar" man ser på skärmen vid 100%.
Den värsta nackdelen är ju egentligen inte 7D:s fel utan att den och ACR inte är bästa vänner. Vågar man hoppas på en fix, månntro?
Utan att frångå default brusreducering så får jag med DPP ett tillkletat resultat, det blotchiga färgbruset är reducerat i jämförele med CR (eller LR).
Detaljåtergivningen är luddigare med DPP,men med lite uppskärpning kan jag med DPP filen få bättre återgivning vad det gäller detaljer än tidigare men det blotchiga färgbruset är fortfarande mindre synligt. se ytorna i det vita
OBS jag har inte kollat ännu vad som kan göras med LR brusreducering, men det är svårt att få till samma resultat med CR och manuell brusreducering som DPP resultatet och 5dmk2 rawfil 25600iso.
Förvånad att du inte ser en skillnad mellan LR 3 Beta och ACR. Du har upptäckt och använt den lilla triangeln över histogrammet hoppas jag.
Annars använder LR 3.0 Beta den gamla renderingen från LR 2.5.
Resultatet du får med sina färgprickar tycker jag tyder på den gamla renderingen.
Hur kan det vara så stor prisskillnad på EOS 1D MKIV från ca 47.400:- hos El Giganten , webbhallen med flera jämfört Med Scandinavian Foto , Cyber Foto som tar ca 55.000:- ??
Hur kan man motivera en merkostnad på 7500:-
Var köper ni era MkIV or ;-)
Hur kan det vara så stor prisskillnad på EOS 1D MKIV från ca 47.400:- hos El Giganten , webbhallen med flera jämfört Med Scandinavian Foto , Cyber Foto som tar ca 55.000:- ??
Hur kan man motivera en merkostnad på 7500:-
Var köper ni era MkIV or ;-)
//Photographer