macrobild
Avslutat medlemskap
Det går visst att ta skarpa och brusfria bilder med Canon, nu plåtar jag aldrig fåglar, men som sportfotograf då man plåtar fotboll och hockey under ibland ogynsamma ljusförhållanden, har jag aldrig lyckats fått så många användbara(keepers) bilder med Canon som med Nikon, då skall tilläggas att jag gick direkt från 1D mkII till D3 och därför slapp mkIII, däremot lånade jag en 1DmkIII av Canon, men insåg att den ej höll måttet gentemot Nikon, läget var också att jag var tvungen att uppdatera pga, trådlöst wlan som jag använder i mitt fotograferande.
Mvh Paul Madej
Testade idag en d3s från 6400-25600iso och de resultat jag fick tillsammans med camera raw var enastående bra vad det gäller detaljnivå,lågt brus och i jämförelse med en av mina 5dmk2 som inte är en dålig högisokamera i sig.
Den renhet som 12800iso från d3s och tillsammans med camera raw uppvisar är så otroligt bra.
Det skall mycket till att 1dmk4 med sin något högre upplösning men mindre sensor skall ge ett mervärde jämfört med Nikon.
Hur är det Paul att gå från en cropad kamera och till en 24x36 sportkamera?
Hur löser du objektivval exv för att nå lika långt och få samma utsnitt som du fick tidigare med Canon . Tyngre och större Nikonobjektiv?