JensEkberg
Aktiv medlem
Beror väl på hur mycket kameran drar in?
Visst i ren värdeminskning blir det en förlustaffär. Men beroende på hur mycket stålar kameran drar in så är det ju ändå ett arbetsredskap och att ständigt vänta på nästa modell i rädsla för värdeminskning är ju en än större förlust. Arbetsredskap utvecklas och man byter efterhand.
Personligen är jag nöjd med min mkIII och förstår inte den hysteri och gnäll som ständigt uppstår vid eventuella modelluppdateringar. Har inte kameran varit bra fram tills nu bara för att det kommer en bättre?
//J
Visst i ren värdeminskning blir det en förlustaffär. Men beroende på hur mycket stålar kameran drar in så är det ju ändå ett arbetsredskap och att ständigt vänta på nästa modell i rädsla för värdeminskning är ju en än större förlust. Arbetsredskap utvecklas och man byter efterhand.
Personligen är jag nöjd med min mkIII och förstår inte den hysteri och gnäll som ständigt uppstår vid eventuella modelluppdateringar. Har inte kameran varit bra fram tills nu bara för att det kommer en bättre?
//J
Att köpa kamera är en förlustaffär är jag helt på det klara över, i allafall min plånbok Men det har väl tidigare varit regel på tre års cyklar mellan Canons prokameror, då har ju inte förlusten på värdet blivit så stor, dom som köpte en MKIII förra året trodde väl att den skulle hålla i tre år också, men en lätt "n" updatering i mellan, men nu talar mycket för att det går knappt ett år innan kameran blir ersatt av nästa modell, det kanske inte känns allt för roligt för alla MKIII ägare, det kanske inte är så konstigt att den börjar synas till försäljning överallt, rädda det som räddas kan, som någon skrev, men Nikon ägarna har det ju inte bättre, tänk dom som köpte en D2Xs strax innan lanseringen av D300
/kent