RG
Avslutat medlemskap
Ägde jag en MK III så åkte den ut på blocket bums, allt talar för att Canon kommer att offra dom ägarna i kampen mot Nikon.
/kent
Offra?????????????????????????
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ägde jag en MK III så åkte den ut på blocket bums, allt talar för att Canon kommer att offra dom ägarna i kampen mot Nikon.
/kent
Offra?????????????????????????
Jag vart inte ett dugg sur när det släpptes uppföljare till min w850i gick lika bra att ringa med den. Samma sak när det släpptes en ny dator som var bättre än min. Sist men inte minst vart jag inte ett dugg sur när canon släppte 40d 2 veckor efter jag köpte min 30d. Så varför skulle pressfotograferna lacka på en 1d mark V? De kan väl fortfarande göra sitt jobb?
Håller med Robin. Jag förstår inte heller.Offra?????????????????????????
Se på en bil den tappar ju typ 30 000 så fort du kör den hem från butiken. Så till er som blir sura när 1D mark V kommer: ryck upp er för fan!!
Jag är ganska säker på att de flesta 1D mark III ägarna är nöjda med sin kamera och kommer att behålla den några år till. För övrigt att tillägga får 1D mark III inte sin värdiga kritik som den borde ha. Det är en fantastisk kamera med allt man kan önska sig egentligen. Har bara hört negativt om just AF-servo-läget men även där går det få bra bilder..
Mvh Thomas
/kent
De skulle ha modulsystem på kamerorna så man slipper evigt uppgraderande.
Ja det håller jag med om, i allafall Promodellerna skulle vara uppbyggda på det viset, lite "back to basic" som dom var tidigare, jag tror det kommer förr eller senare, det kan väl inte vara alltför krångligt att bygga upp kameran så sensorn och annat viktigt var utbytbart.
/kent
Kan bara säga, mer praktik pcj mindre teori! Har sett folk som har utrustning för samma pris som en bra begagnad bil - Bilderna ser endå ut att komma från en engångs-undervattenskamera.
Bara det är en riktigt etablerad fotograf som tagit bilden anses sådana bilder vara konst.
Precis som inom musikvärlden. En berömd musiker spelar aldrig falskt... han eller hon skapar en genialisk dissonans heter det. Ej heller kommer de i otakt. nej, en genialisk synkop heter det då.
Allvarligt talat: Tror väl alla på FS har förlorat oskulden så de vid det har laget inser att en bra bild skapas på andra premisser än utrustningens prislapp.
Lennart
Till viss mån rätt, men nog ökar min chanser till en bra bild i basket med 5-8b/s istället för 3b/s. Och nog får jag bättre porträttbilder i kyrkan med en 5D + 135/2L än med 400D + 24-85/3,5-4,5.
Visst en duktig fotograf/musiker mfl kan ofta göra underverk med enklare utrustning, men en mer anpassad (dyrare..) utrustning underlättar ofta jobbet, och ger ett än bättre slutresultat.
En berömd musiker har knappast den billiaste fiolen.
En bra hantverkare köper knappast sina verktyg på Jula.
En berömd målare köper penslar i mårdh hår, och inte syntetiskt.
En sportfotograf får faktiskt fler bra bilder med en kamera som ger mindre brus och ett objektiv som hinner med att fokusera.
Men visst är det ibland lite övertro på att en bra utrustning gör att man blir en bättre fotograf, det kan jag hålla med om.
Däremot tycker iallafall jag att det är roligare att ta dåliga bilder med en 1DMKII och L-optik än att ta dåliga bilder med en Canon 300D och en budgetzoom