Bengf
Aktiv medlem
Med lite av den ej passande vridbara monitorn i prokameror, så kastar jag tvärt till den ca: året gamla Raw-jpeg debatten, där Jpeg- modulen inte på något sätt var värdigt en Prokamera, Den debatten var vass och infekterad, och framförallt så het så det riktigt osade djävel från många, att inte fotosidan bröt in med varningar här kan man undra över. Jpeg var helt och fullt någonting för blöjnybörjare, usla och framförallt obildade kameraägare, som inte hade alla hästar hemma, vid med erfarenhet vi vet minsan att jpeg är oduglig. faktum är att den som försökte säga någon fördel om jpeg, dom vart praktiskt tagit stenade av proexperterna, och det var stora stenar som kastades, köp en kompakt på siba och håll dig undan det var kontentan av den debatten. Men nu släpper världskamerafabrikanten Canon sportjournalisternas nya superkamera som flitigt kommer att användas på världens stora arenor, en modell med klart förbättrad jpeg-modul tid är pengar bilderna måste ut snabbt(Nikon förstog detta tidigt) och nu hakar Canon på. Jag tror inte den vribara monitorn är långt borta från att hamna på prokamerorna, men vi kastar lite krus och sten först, en och annan dartpil slinker i väg också. bevare mig om canon om några år kommer med ett nytt plastmaterial i prokamerorna så vikten halveras hur blir det då. Vänl.//Bengt.