Annons

Canon d60 eller 650D?

Produkter
(logga in för att koppla)

elinlillie

Ny medlem
Jag har en canon 450d som jag har "växt ur", vill ha nånting nytt och har länge varit sugen på en d60. Mycket pga den vridbara skärmen, men har sett att det också finns på 650´n.
Sistnämnda är lite billigare. Vad är igentligen skillnaden mellan dessa två?
Och vilken är rent av bäst?

650D är lite modernare än 60D som jag misstänker att du menar ;)
650 har väl lite bättre fokusering vid filmning, 60D har toppdisplay, ett extra hjul och lite bättre vädertätning.

Om jag stod i valet mellan dessa två så skulle jag skanna efter specialerbjudanden på 60D, de gick att få på MM för 4995:- ganska nyligen om jag inte minns fel.

650 är lite mer av en uppgradering av din nuvarande kamera och 60D är en kamera från den högre ligan. Så vill du röra dig ett steg närmre proffskamerorna är 60D perfekt. Är du nöjd med var du är, blir 650D en bra uppgradering.

Sen kan du även titta till specifik prestanda. Säg att du ofta fotar sport, springande hundar eller liknande. Då vill du såklart ha det huset som har snabbast autofokus och bäst seriebildtagning.

Jag har en canon 450d som jag har "växt ur", vill ha nånting nytt och har länge varit sugen på en d60. Mycket pga den vridbara skärmen, men har sett att det också finns på 650´n.
Sistnämnda är lite billigare. Vad är igentligen skillnaden mellan dessa två?
Och vilken är rent av bäst?

Jag har gått en lite annorlunda väg. 350D -> 40D -> 5d MK2 -> 650D.

650D tar utmärkta bilder/filmer. men är lite klent byggd och inte vädertätad. Men bildmässigt och fokusmässigt alldeles utmärkt, men svår att ha med ut i vinterskogen. Jag kommer att köpa en mer rejäl kamera för friluftsliv, men behålla 650D för vardagsfoto och filmning. Den är liten och nätt och lätt att ta med på t.ex fest och andra evenemang.

//Benny

Jag har gått en lite annorlunda väg. 350D -> 40D -> 5d MK2 -> 650D.

650D tar utmärkta bilder/filmer. men är lite klent byggd och inte vädertätad. Men bildmässigt och fokusmässigt alldeles utmärkt, men svår att ha med ut i vinterskogen. Jag kommer att köpa en mer rejäl kamera för friluftsliv, men behålla 650D för vardagsfoto och filmning. Den är liten och nätt och lätt att ta med på t.ex fest och andra evenemang.

//Benny
Hur tycker du autofokusen på rörliga objekt är ? Jämfört med 40d

Hur tycker du autofokusen på rörliga objekt är ? Jämfört med 40d

Har nyligen bytt, sen har det varit mörkt här i Kiruna, så har ej testat följande fokus eller rörliga motiv.

Men generell bildkvalitet så här långt så ser jag inte att den är sämre än 5dmk2. Men byggkvallan är det stor skillnad på.

//Benny

Tycker fokusen hänger med, det lilla jag provat med min. Tog ett snabbt test med hunden i skogen. Visst, 18-55 mm ger inte mycket utrymme för att fånga hunden när han piper iväg men fokuset tycktes hamna rätt. Var även imponerad att ISO gick att skruva upp rätt rejält. Eftermiddagen är inte den ljusaste tiden att fota på.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar