Annons

Canon 5D MkII

INGEN KAMERA TILL JUL!?!?!?!?!?!?!

Såg precis att Dustins leveransdatum för 5D mk2 paket med 24-105 är ändrat till 2009-02-03 .....................
 
Man får hoppas att det datumet gäller de som beställer idag.

Pratade precis med Dustin och 09-02-03 gäller första leveransen av paket, jag är nr 3 i kön så jag BORDE få min då sa han, dom trodde även att datumet för hus som nu är 08-12-09 kommer att ändras. Sedan kan ju kameran alltid komma tidigare.

DET VAR JU DET JAG HOPPATS PÅ, TIDIGARE ÄN DEN 17...... ;-(
 
Jag vet inte riktigt om man kan lita på några datum.
Jag har ändå pratat med erfarna personer hos proffs-foto handlare och dom kan inte ens lyckas klämma ut ett exakt datum från Canon.

Tror helt enkelt inte att Canon vågar lova någonting. Hela denna releasen har ju blivit väldigt rörig verkar det som...

Inte för att detta är något unikt för varken 5d mkII eller Canon.
 
Inte nog med det, nu dyker det upp allt fler rapporter om de svarta "pixlarna" som uppstår runt områden som verkar vara överexponerade.
 
Det är möjligt, jag återkommer med hur mitt kamera ex återger detta, måste först ladda batterierna.

Ser verkligen fram mot dina testbilder och ditt utlåtande.
Vad har du för tillfället för kameror att jämföra med?

Intressantaste jämförelsen tycker jag är mot gamla 5D och mot Nikon D3 (som ju har kungakronan som brusmästare för tillfället).
 
ja- den kom idag. Får se vad jag hinner med . Själv är jag nyfiken på hur brus och detaljupplösning ser ut i RAW 3200iso, 6400iso och i 2800K ljus jämfört med först 5d.
 
ja- den kom idag. Får se vad jag hinner med . Själv är jag nyfiken på hur brus och detaljupplösning ser ut i RAW 3200iso, 6400iso och i 2800K ljus jämfört med först 5d.

Det är jag också, bilder ur realistiska förhållanden där man faktiskt skulle vilja använda höga ISO. Det jag gör på höga ISO är att plåta folk i befintligt ljus, oftast med väldigt lite blått i. Spänd på att få prova vad jag kan göra av sådana bilder från den nya kameran.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.