Gamla 5D hänger med riktigt bra. Använder du den på lägre iso så är det svårt att se skillnad mellan den o Nikons D700. Däremot om bilden behöver lyftas mycket i skuggor så är D700 bättre. Det som är intressant att se gällande nya 5 är att den verkar vara riktigt bra på högre iso trots sina 21 miljoner pixels.
Vet inte om jag är kräsen men när jag testade min D700 på 6400 iso med en bild på
vit vardagsrumsvägg så tyckte jag bilden brusade som fan även när jag körde bilden genom Nikons capture program. När jag använde den på ett jobbuppdrag körde jag den på max 1600 o det funkade utan problem. Oavsett så har jag precis sålt D700 o väntar som många andra på nya 5D mark 2. Det fanns en del saker med D700 jag gillade dels så är den verkligen gediget byggd, sedan gillade jag att man kan ställa in skärpan manuellt även när man kör med autofokusen, Att den fokuserar ljudlöst man märker knappt att den ställt in skärpan. Några nackdelar är att den ofta överexponerar, Optiken 24-70 upplevde jag som skarpare än min 24-70 till Canon. Utan tvekan en fin kamera om inte allt var bakvänt gentemot andra märken.
Säkert en vanesak men jag valde att sälja kameran. En sak är säker det är inga problem att dra in brödfödan oavsett om det står canon/Nikon på kameran.