5D mk2 på FotoVideo
Var inne på Fotovideo idag där Per från Canon höll en liten visning av blandannat 5D Mk2. Man fick känna och klämma och prova fota med den , men tyvärr inte ta bilder med eget minneskort
Spontana intryck är som följer:
Avtrycket är lite förändrat och känns lite rappare, seriebildstagningen känns väldigt mycket rappare trots att det bara är en bild mer per sekund.
Autofokusen bekräftades att den var samma som på gamla 5D, men att procesorn är uppdaterad, spontant tyckte jag tyckte att autofokusen kändes rappare, men det kan ju ha vart placebo också...
Menyerna är bra mycket bättre och skärmen är helt sjukligt mycket bättre än innan!
Den känns lite annorlunda i handen, eventuellt lite tyngre, men det beror nog på objektivet. Den lilla skärmen ovanpå är bättre och större, sökaren kändes likadan.
Det jag reagerade mst på var slutarljudet, det är inte lika högt och lite mesigare, men det kan nog vara bra, ibland upplever jag 5D som lite väl ljudlig.
Demonstrationen pågår till klockan 17 idag så det är bara att bege sig ner till Fotovideo om man är i Stockholm idag.
/Mattias