Jo, självklart skall man det. Tycker bara det låter så himla mycket med 2000bilder för en innebandy-match. Sålde min 1D mark III i våras och innan fick köparen prova den en helg...han sköt iväg 6000bilder på en någon tävling, skickade tillbaka kameran och att jag inte svimmande var ett under. Hur som helst..några veckor senare köpte han den men jag var svårt medtagen tills dess.
Mvh Thomas
Många tidningsfotografer tar betydligt färre bilder än så vid tävlingar, ca 500 bilder per match vet jag flera osm ligger på.
När man vet vad man plåtar för så vet man vilka bilder man behöver och då är det lättare att begränsa sig. Sen tillkommer ju rutinen också.
När jag plåtat modeller för uppdrag har det ofta blivit rätt få exponeringa, jag har ju vetat precis vilken bild jag varit ute efter. Men när jag fotat för egna höga nöjets skull så har det blivit mycket fler varianter och därmed fler exponeringar.
Vid gatufoto tar jag väldigt få exponeringar. Men exempelvis Gary Winogrand och Bruce Guiden plåtade/plåtar ju på som attan MED FILM. En rulle per kvarter sa en av dem.