fj69
Medlem
Delmar! Har själv ställt frågan om detta tidigare, svarar - inte för att jag i tekniskt hänseende har så mkt att tillföra efter att bl a Omar uttalat sig - mest av anledningen att jag använder detta tele med största möjliga grad av förnöjelse inom det område du frågar om. EOS 1 D mk II och 400an är bara sååå bra tillsammans, supersnabb AF lätt till vikten och mkt fin optisk kvalite - outstanding sett till priset. Hade tidigare 600/4 men kommer att gjorde en "Omar" och gick ner från tungt supertele till denna, och visst tappade lite optisk kvalite men vann också så mkt - i handhavande. Foton ju inte bara bästa optiska bild utan enkelt handhavande genererar fler bra bilder. Önskar jag mer brännvidd byter jag bara till 1.6 crophus. 70-200 f4 och 400/5.6 är det bästa för surffoto. Inget snack. Då har du freestylefotandet - samt distansinzoomat på ex, vågseglarna i brytet. Gluggen är en guldklimp. Och bländaren på 5.6 medger oftast tillräcklig snabbhet i de vanligaste förhållandena, har huset ditt bra ISO egenskaper så är det ännu bättre. Handhåller endast min kamera, och det utan problem. Sut på kånkandet...kolla gärna förekommande bilder på kulingvarning.nu där jag varvar surffotande och bloggande med polarn. Lycka till Delmar finns inga tvivel!
//Fredrik
//Fredrik