ANNONS
Annons

Canon 400/5,6-tråden

Hej!
Levereras Canon 400mm f/5.6 med en objektivväska?
Läste på nätet att man fick en väska som heter Canon LZ1132!

Isåfall får man plats med huset monterat i väskan?

/Magnus

Hallå Magnus!
Ja, objektivet levereras med en väska, men huset får inte plats.

Skickar med en bild på objektivet och väskan.

// Tobbe

Bilagor

• ov.jpg
    ov.jpg
    68.3 KB · Visningar: 906
ahh...vackert Torbjörn:)
Ja då kommer man inte ha mycket användning för väskar skulle jag tro! men det är ändå kul att dom skickar med en så pass fin bag!

2L8 skrev:
ahh...vackert Torbjörn:)
Ja då kommer man inte ha mycket användning för väskar skulle jag tro! men det är ändå kul att dom skickar med en så pass fin bag!

Tackar! Jag är själv mycket nöjd med bilden. :)

Nej, jag tror inte heller att man kommer att ha så mycket användning av väskan. Min ligger i kartongen än så länge då objektivet sitter på kameran mesta tiden.

// Tobbe

Åja.
Gluggen är så lätt så att det är inga problem att bära med sig ekipaget.
Om man, mot förmodan, knallar omkring med en t.ex standardzoom monterad på kameran så går det utmärkt att ha fodralet över axeln eller fäst i livremmen.

JanOlofHärnström skrev:
Den tunna remmen bytte jag ut mot en bredare väskrem. Konstigt att de snålar med en sådan enkel detalj.

ja verkligen och plastspännena är jag inte allt för förtjust i till dessa väskor och kan inte rekommendera att man fäster objektivväskan på utsidan av en vanlig fotoryggsäck med dem vilket jag trodde skulle gå bra men tappade mitt 300 så att byta ut dessa mot bättre är nog en bra ide om man tänker använda sig av den mycket och inte bara till förvaring i en låda

i övrigt tycker jag att väskorna till dessa L-objektiv är mycket fina men tänk vad smidigt om man kunde fått plats med kamerahus med - det extra materialet kan väl inte kosta allt för mycket för Canon

fridhamre skrev:
ja verkligen och plastspännena är jag inte allt för förtjust i till dessa väskor och kan inte rekommendera att man fäster objektivväskan på utsidan av en vanlig fotoryggsäck med dem vilket jag trodde skulle gå bra men tappade mitt 300 så att byta ut dessa mot bättre är nog en bra ide om man tänker använda sig av den mycket och inte bara till förvaring i en låda

i övrigt tycker jag att väskorna till dessa L-objektiv är mycket fina men tänk vad smidigt om man kunde fått plats med kamerahus med - det extra materialet kan väl inte kosta allt för mycket för Canon

Ouff!
Plastringarna ser verkligen klena ut.
Tack för tipset.

Hej

Min polare har ett Nikon 200-400mm f/4 VR och den medföljande bagen med bärrem får man plats med ett proffshus + 200-400mm. Något jag hoppas Canon följer när de släpper nytt.

Nikon har rykt upp sig, innan (och kanske nu??) fick man ingen bag till tex telekonverter eller objektiv som man får till Canon. Kanske inte får det hos Nikon hellre på de äldre prylarna men på de nya produkterna har de tänkt till.

Mvh

Omar

Med tanke på priset för 200-400 VR kan jag förstå att Nikon har råd med lite extra tyg till bagen ;-).

Men visst håller jag med, det vore bra om också Canon levererade ut sina telen med väskor man faktiskt kunde använda till annat än bara ren förvaring.

Väska

Jag hittade en trevlig väska på Jula.
Kostade en hundring, det är en verktygsväska.
Innan ni drar upp mungipan så måste jag få deklarera att den fanns bara i rött (undrar om det går att måla på bävernylon)

Väskan är lagom lång för hus med 400mm och extender.

Provisoriskt har jag klippt till en tunnare liggunderlag men man kan ju med enkla medel forma till en passande inredning eller innerväska.

Den är faktiskt smidig att öppna/stänga och bära på. Den håller också formen eftersom byglar är inkapslade längs dragkedjan.

Öppen:

Bilagor

• 2551_open.jpg
    2551_open.jpg
    47 KB · Visningar: 1,014
Hej Jan-olof
Där ser man, med lite fantasi går det mesta.
Verkar bra att ha prylarna i och 100:- är ju som hittat. Det ser ut som det ingick en axelrem.

Christer

Jag gillar väskan. Den är praktisk.
En annan färg skulle inte vara dumt.

Det har smugit in en katt bland hermelinerna.
Jag gjorde ju mig av med den gamla klassiska toppgluggen EF 4/300mm.
Nu har jag fått hem ett fint ex. av Sigmas välrenomerade 4/100-300mm.

Naturligtvis så är den större och klumpigare.
Man kan inte heller förvänta sig samma superba optiska egenskaper.

Ett litet exempel från de första "testerna" Förstora:
http://farm2.static.flickr.com/1305/671042125_dfc0e1511c_o.jpg

Så en hyfsad zoom bör bli ett bra komplement i systemet med kalasgluggen EF 5,6/400mm på topp i brännvidd.

Re: Väska

JanOlofHärnström skrev:
hittade en trevlig väska

ja, allt annat som är dedikerat för foto blir ju bra mycket dyrare bara för att det är för fotografer - känns lite fel ibland

men bra tips o påminnare om att det finns andra lösningar på problemet hur man ska bära o förvara sin utrustning

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar