Kan vara riktigt, kollar man DX0 så drar A7S jämt med D4s, men främst vid filmning med A7s så får man nog böja sig över faktum att den är bra att filma med vid mörker.
ANG Fuji så är det även svenska tester som säger att med JPEG så är Fuji hela ett steg bättre än tex D7100, Iso 6400 lär då vara lika bra hos Fuji som Nikon vid ISO 3200, liknande resultat fins ju dokumenterat överallt på nätet, nu tycker jag väl inte att det är jättedramatiska skillnader, men dom fins där.
Fördelen FF är trots allt att man kan göra det egna valet och kunna välja ljusstarkt objektiv om man söker det mest optimala, att sedan 97% av alla FF-ägare förmodligen använder sig av många bländar-lägen av olika välkända skäl. För mig personligen så tycker jag att det är en balansgång hela tiden med att välja bländare/tid/iso-exponeringskomp, i bland dålig DR ( högre iso )- valet att välja objektiv med kanske f/4,0 för att hela ekipaget blir lättare än en tung f/2,8 tror många fotografer struntar i för mycket teori utan väljer kombinationer kamera objektiv beroende på vad man vill fota.
//Bengt.