Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta till Mac - Sugen på en Imac i3.

Produkter
(logga in för att koppla)
Du kan inte ge upp va, känner till din typ............

vad har dina påhittade historier om Botnet med nedanstående fråga att göra, Om du undrar var den kommer ifrån så är det faktiskt orginalfrågan i denna tråd.

--------------------------------------------

Byta till Mac - Sugen på en Imac i3.
"Motsvarande Windows-burk med skärm kostar drygt 7000:-
Macen kostar 12000:-

Ni som köpt Mac: Varför var det värt det?
Ni som nyligen köpt Windows-maskin: Övervägde ni Mac?

Tacksam för tips!

PS. Hoppa över de tekniska förklaringarna och argumenten.
Jag vet vad som skiljer dem åt . DS

Jag beaktar inte statistik där jag inte vet hur den togs fram. Nej, helt riktigt.

Påhittade historien om botnets? If you say so.

Originalfrågan har ju besvarats: Det finns inget som gör Apple till ett BÄTTRE val för bildbehandling, men vill man betala ett premium för att köra Apple så skall man ju göra det, svårare än så är det inte.
 
Jag beaktar inte statistik där jag inte vet hur den togs fram. Nej, helt riktigt.

Påhittade historien om botnets? If you say so.

Originalfrågan har ju besvarats: Det finns inget som gör Apple till ett BÄTTRE val för bildbehandling, men vill man betala ett premium för att köra Apple så skall man ju göra det, svårare än så är det inte.

Ehh vänta nu, nu drar du paralleller som inte finns, frågan var vilken dator han skulle köpa inte vad han skulle använda den till

Du är lite som vår kära Don Quijote, -->stångas för din uppfattning oavsett hur sann den är eller hur reell den är.

ge upp nu och plocka ner datorn i smådelar och bygg upp den igen, du kanske kan krama ur ytterligare kraft ur den
 
Ehh vänta nu, nu drar du paralleller som inte finns, frågan var vilken dator han skulle köpa inte vad han skulle använda den till

Du är lite som vår kära Don Quijote, -->stångas för din uppfattning oavsett hur sann den är eller hur reell den är.

ge upp nu och plocka ner datorn i smådelar och bygg upp den igen, du kanske kan krama ur ytterligare kraft ur den

Först, i den här tråden verkar Apple-supportrarna vara lite mer väderkvarnsjägare, eftersom de verkar tro att deras val är _bättre_ för ett visst ändamål, när det i själva verket är så att det bara är _lika bra_.

Plocka ner i smådelar? Krama prestanda ur? Du verkar inte ha följt tråden. Mina arbetsmaskiner är märkesburkar, jag överklockar inte, och jag gillar att veta att jag har service här i morgon om nåt händer.

..och där kom de indirekta personangreppen som får mig att komma ihåg att jag är på Fotosidans forum.
 
Först, i den här tråden verkar Apple-supportrarna vara lite mer väderkvarnsjägare, eftersom de verkar tro att deras val är _bättre_ för ett visst ändamål, när det i själva verket är så att det bara är _lika bra_.

Plocka ner i smådelar? Krama prestanda ur? Du verkar inte ha följt tråden. Mina arbetsmaskiner är märkesburkar, jag överklockar inte, och jag gillar att veta att jag har service här i morgon om nåt händer.

..och där kom de indirekta personangreppen som får mig att komma ihåg att jag är på Fotosidans forum.

Du valde att inte svara på konstaterandet/frågan, undrar varför???

Ehh vänta nu, nu drar du paralleller som inte finns, frågan var vilken dator han skulle köpa inte vad han skulle använda den till

Sen är jag nog den av oss som inte kommit med personangrepp, men du läser ju frågor som du vill.

Fortsätt du att gräva graven djupare och djupare....

Har du tänkt på att det kan vara så att MAC ägare är nöjdare än winburkanvändare av en anledning??? Det kanske är så att MAC fungerar bättre för det de använder den till än vad motsvarande winPC ägare tycker att deras system fungerar. De flesta surveys visar just det, men det verkar du ignorera bara för att du inte vill ge dig.
 
Du valde att inte svara på konstaterandet/frågan, undrar varför???

Ehh vänta nu, nu drar du paralleller som inte finns, frågan var vilken dator han skulle köpa inte vad han skulle använda den till

Sen är jag nog den av oss som inte kommit med personangrepp, men du läser ju frågor som du vill.

Fortsätt du att gräva graven djupare och djupare....

Har du tänkt på att det kan vara så att MAC ägare är nöjdare än winburkanvändare av en anledning??? Det kanske är så att MAC fungerar bättre för det de använder den till än vad motsvarande winPC ägare tycker att deras system fungerar. De flesta surveys visar just det, men det verkar du ignorera bara för att du inte vill ge dig.

Jag har svarat på den flera gånger i tråden. Jag har nämligen aldrig sagt att trådstartaren skulle välja Windows över Mac OS X. Inte heller har jag sagt det motsatta.

Jag HAR däremot gjort mitt bästa för att skjuta hål på de felaktiga uttalanden som har gjorts från såväl Windowsanvändare som Apple-användare.

Jag har inget problem med att gå med på att Apple-ägare överlag kanske är mer nöjda med sina maskiner.

Jag kan tillochmed gå med på att det är svårare för en "icke-dator-kunnig" person att köra sönder ett OS X-system än motsvarande Windowsburk eftersom OS X är mera nedlåst, och helt enkelt inte levereras med verktyg som låter dig ställa till det (secpol.msc någon?). På Windows är det för vanligt att folk helt enkelt kopplar bort de säkerhetssystem som finns just för att "de har hört" att man skall göra så... utan att ha någon ANLEDNING till att göra det.

Däremot vägrar jag fortfarande att dra några som helst slutsatser baserat på att någon visar en random sida statistik utan att dessutom länka in hur sagda statistik samlades in. I den frågan får du tycka precis vad du vill. Det tog ju förövrigt bara tre sekunder att få fram ännu nyare statistik från samma källa, den släpps ju varje månad. Så varför tog du som var över ett år gammal... Eller gjorde du en blind Googling :) (oroa dig inte, Apple leder fortfarande) ;)
 
Senast ändrad:
Men, nu är vi jäkligt långt off topic.

Men att säga "Jag har aldrig fått en trojan/mask på min dator" är helt enkelt skitlöjligt att säga utan att tillägga "...vad jag vet".

Men har man fått en trojan eller mask som man inte vet om så har den ju knappast gjort någon skada, och är inte relevant. Varför skulle någon bry sig om det ligger 10 trojaner på datorn som inte gör någon skada?
 
Men har man fått en trojan eller mask som man inte vet om så har den ju knappast gjort någon skada, och är inte relevant. Varför skulle någon bry sig om det ligger 10 trojaner på datorn som inte gör någon skada?

Den där frågan anser jag besvara sig själv, av samma anledning som att jag ALLTID täcker över min swimming pool varje gång den använts. Nästa?
 
Jag HAR däremot gjort mitt bästa för att skjuta hål på de felaktiga uttalanden som har gjorts från såväl Windowsanvändare som Apple-användare.
Varför ska någon lita på vad du skriver? Du har ju i denna tråd erkänt att du är en oärlig person som köper botnet-noder som du använder och förstör, för att sopa igen spåren, när du är klar.
 
Varför ska någon lita på vad du skriver? Du har ju i denna tråd erkänt att du är en oärlig person som köper botnet-noder som du använder och förstör, för att sopa igen spåren, när du är klar.

Vi vänder på det. Varför tar ingen och _mot_bevisar det jag skriver om de skulle misstänka att jag far med osanning?

Dessutom var det inlägget något av en avsiktlig fälla. Tala nu om för mig var jag skriver att jag inte hade TILLSTÅND att förstöra de datamängderna?

Ja, jag sysslar med penetrationsanalys som en del av mitt dagliga arbete. Jag garanterar att minst ett par personer av de som brukar dyka upp och tala om "datasäkerhet" i Svensk media gladeligen skulle yttra sig i min favör.
 
Den där frågan anser jag besvara sig själv, av samma anledning som att jag ALLTID täcker över min swimming pool varje gång den använts. Nästa?

Dålig anledning, om jag kände många människor som hade swimming pool och jag själv hade en, vi alla hade haft det i några år, ingen har någonsin täckt över sin pool, och ingen har nånsins fått någon skit i den. Då skulle iaf inte jag täckt över den
 
Dålig anledning, om jag kände många människor som hade swimming pool och jag själv hade en, vi alla hade haft det i några år, ingen har någonsin täckt över sin pool, och ingen har nånsins fått någon skit i den. Då skulle iaf inte jag täckt över den


...tills grannens treåring trillar ner i den och drunknar.
 
Ahaha, det hade han ju inte. Om någon går in på din trädgård och drunkar i din pool. Kan man knappast bli fälld för. Du är bara paranoid.

Som poolägare är du skyldig att ha uppsikt över poolen. Det finns dessutom regler för att man måste ha hinder vid alla vattensamlingar som är mer än 0,2m djupa. Är de mer än 0,9m så finns det ännu striktare regler om staket och andra hinder.

Trust me, jag kan den här biten ;)
 
Som poolägare är du skyldig att ha uppsikt över poolen. Det finns dessutom regler för att man måste ha hinder vid alla vattensamlingar som är mer än 0,2m djupa. Är de mer än 0,9m så finns det ännu striktare regler om staket och andra hinder.

Trust me, jag kan den här biten ;)

jaja, jag tror dig... Men det är inte lag på att skydda sin dator.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.