Surgeon
Aktiv medlem
Det Janne menar är att Apple inte vill att man kör OSX virtuellt på ett annat operativsystem, inte att man inte får köra Windows virtuellt i OSX.
7,7% är alltså 1 av 13 datorer. Det är tillräckligt få för att jag ytterst sällan skall stöta på dem i min vardag (eftersom ingen av de mjukvaror vi använder på jobbet finns till OSX).
När jag köpte min första egna dator hade jag redan suttit vid Wintel-maskiner i 15 år, hemma, i skolan och på jobb. De Mac-datorer jag stötte på under min skolgång var lätt räknade. Den Mac jag minns bäst var den ur-Macintosh som en av systemteknikerna på gymnasiet hade byggt om till akvarium.
Det spelar ingen roll om man försöker föra en saklig debatt om Windows vs. OSX, är man inte med Mac så är man emot. Hell thee, Steve Almighty!
Haha
Frågan kvarstår dock, var i mina kommentarer står det att jag föreslår att man installerar osx i någonting annat än MAC???
(eftersom ingen av de mjukvaror vi använder på jobbet finns till OSX).!
OJ, vad kör ni för ordbehandling, kalkyprogram, bildbehandlingsprogram, presentationsprogram etc på ditt jobb då?
Självklart så har ni säkert specialprogram som kanske bara fungerar på win, men kom inte och säg att det inte finns MAC varianter av 98% av de applikationer som finns till WIN.
Och skulle det finnas, så kan man ju köra även de i en MAC eller hur? (Läs virtualiserat i VMware eller via bootcamp och liknande
Det spelar ingen roll om man försöker föra en saklig debatt om Windows vs. OSX, är man inte med Mac så är man emot. Hell thee, Steve Almighty!
Jag tror att jag är en av få som försöker hålla en saklig debatt i denna fråga, jag bara slår ner på dumheter som skrivs,
Steve allmighty får stå för dig