Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta från CAnon till SONY?

Produkter
(logga in för att koppla)
ondjultomte skrev:
Detta är SONY forumet om du nu hade missat det...
Förövrigt har jag inte sett någon tråd där folk byter från A700 till 40Dn...
Oj, jag glömde att den här avdelningen är den domän där du tillåts orera i obestritt majestät...

För övrigt skulle jag inte byta från a700 till 40D om jag nu hade den tidigare.
Nej, nu jag ska lämna med mitt nikonpick- och pack och låta er hållas.

Florestan skrev:
Oj, jag glömde att den här avdelningen är den domän där du tillåts orera i obestritt majestät...

För övrigt skulle jag inte byta från a700 till 40D om jag nu hade den tidigare.
Nej, nu jag ska lämna med mitt nikonpick- och pack och låta er hållas.

tillåts? Du menar att positiva saker om SONY skall annars censureras eller? ... så bissart.

Daniel kanske ville ha en tråd om folk som byter från Nikon d40 till Sony a700, därav den lite purkna tonen.

/Patrik blivande a700 "fanboy"

pallep skrev:
Daniel kanske ville ha en tråd om folk som byter från Nikon d40 till Sony a700, därav den lite purkna tonen.

/Patrik blivande a700 "fanboy"
Närå, någon a700 är jag inte spekulant på framöver, och nyheter från Sony har jag inget emot.

Mina nålstick syftar snarare till att luckra upp den humorlösa, skygglappsförsedda sektbildning som kan uppstå när man läser allt kring (i det här fallet) Sony som f_n läser Bibeln.

Jag förstår inte poängen, några killar pratar om att de köpt en Sonykamera (från att ha haft Canon innan) och är nöjda med sin nya kamera.
Vad är grejen? (jag är kanske lite för trött för att förstå, det är tidigt..)

De talar om skillnader. Erfarenheter från personer som använd båda systemet är inte så vanligt.

Det är även en del som väljer mellan dessa ( och andra kanske) kameror i samma klass. Då är det ovärdeligt att höra från personer som har erfarenhet av båda systemen.

Byta från CAnon till SONY

Jag får väl bättre bilder med en Sony D-SLR, än med en motsvarande Canon?
Kan non kan Sony, är en välkänd reklamslogan!
Vad andra personer tycker, typ " Då är det ovärdeligt att höra från personer som har erfarenhet av båda systemen.", är totalt ointressant, det är min egen uppfattning, som gäller!

Re: Byta från CAnon till SONY

larsborg skrev:
Vad andra personer tycker, typ " Då är det ovärdeligt att höra från personer som har erfarenhet av båda systemen.", är totalt ointressant, det är min egen uppfattning, som gäller!

Viftar du bort andras erfarenhet i livet så kommer du inte långt :)

Lars Borgkvist skrev:
... , det är min egen uppfattning, som gäller!
Visst - och till sist är Du sist kvar i gruppen "Vägrar lyssna på råd".

Klart att den egna erfaranheten skall väga tungt, men andras erfarenhet, särskilt de som har tvärerfarenhet, är ovärderlig som sållningsinstrument. Utan den hjälpen blir alla teknikinköp, antingen totalt slumpmässiga ( = dyrköpt erfarenhet ), eller metodologiskgt långsamma ( = dyrköpt erfarenhet ).

Den snål är - lyder råd -- Den vis är - tolkar råden.

Trådskaparen är ju ständigt senast med alla Sony nyheter, viket gör att det blir ruskigt onyanserat.

Jag tror ju att du jobbar på Sony Kristoffer, eftersom du är så snabb med de senaste nyheterna.

Du kanske vill få upp Sonys marknadsandeler från de ynka 4% som har idag, de har faktiskt sjunkit sedan A700 kom....

Jämfört med Canon och Nikon så är Sony ruggigt små - så är det bara. Lägger man därtill objektiv priserna och dess kvalitet, så har de ett högt berg att bestiga...

Hälsningar

Adam

Vem jobbar du för då, Adam? Ditt nickname Tyckaren och dina ständigt tramsiga inlägg får en att undra... du verkar inta ha annat för dig än att racka ner på alla som inte skriver bra om Nikon och Canon, eller som skriver positivrt om andra märken.

Finns du, eller är du ett cybertroll?

adam Hilmersson skrev:
Trådskaparen är ju ständigt senast med alla Sony nyheter, viket gör att det blir ruskigt onyanserat.

Jag tror ju att du jobbar på Sony Kristoffer, eftersom du är så snabb med de senaste nyheterna.

Du kanske vill få upp Sonys marknadsandeler från de ynka 4% som har idag, de har faktiskt sjunkit sedan A700 kom....

Jämfört med Canon och Nikon så är Sony ruggigt små - så är det bara. Lägger man därtill objektiv priserna och dess kvalitet, så har de ett högt berg att bestiga...

Hälsningar

Adam
Tack Adam för att Du återförde oss till "den enda sanna tron" - det är frigörande att höra sådana välunderbyggda tyckanden. Tusen tack.

Tyckaren skrev:

Hälsningar

Adam

Senast är jag itne då jag bara hittar nyheter från andra forum istort sätt :) jag sprider bara nyheterna till fs, som verkar vara lite efter, eller dess medlemmar ...
Jag finner det lustigt att Canikon användare tar illa upp när det skrivs om SONY, speciellt positiva nyheter. Är ni så obekväma ? Ni kanske skulle vart system efter funktionalitet istället för att bara följa den stora massan. Då kanske du inte hade behövt känna dig så obekväm i ditt val.

Det finns bättre alternativ utan för CAnikon världen, men alltför många användare här är hjärntvättande med de stora två... Denna indoktrinering är inte bra.

Senast ändrad:
Visserligen är jag lite part i målet eftersom jag är inne i Sony-spåret då jag har en KM men efter att ha läst olika trådar på fotosidan så kan jag konstatera att det verkar som att de som äger en kamera tillverkad av någon av de två stora är otroligt aggresiva när någon har något positivt att säga om någon av de mindre märkena och framförallt om någon säger något positivt om Sony. Istället tycker jag att de som äger en Canikon skall vara glada att det finns märken som driver utveckligen framåt som tex med bildstabilisering i huset där deras egna märke inte tagit steget över. Inte ännu i alla fall men jag är rätt övertygad om att de också kommer att stoppa in det när Sony börjar ta större del av marknaden. För inte kan det väl vara så att Canikon inte klarar av det rent tekniskt. Det kanske är surt som räven sa.

larsborg skrev:

Egen uppfattning är såklart alltid bäst men jag skulle aldrig ha råd att köpa system av Nikon, Canon och Sony bara för att bilda mig en egen uppfattning så jag får försöka förlita mig på andra som har den möjligheten på ett eller annat sätt.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto