Det är ju det jag försöker säga hela tiden och den skillnaden finns inte alls med Canons RF-system.
Jag har inte skrivit någonstans att det inte går att få skarpa bilder med Sony och Nikon, men om jag i stället skriver att träffprocenten är lägre med Sony och Nikon jämfört med Canon, så kanske det blir tydligare.
Återigen, så går det såklart att använda både Sony och Nikon, men dom är sämre än Canon i detta scenario och jag håller absolut med Dig, gällande varför det i princip aldrig tas upp bland testare?? Mycket märkligt faktiskt.
Wow, vilket tålamod Din fru måste ha och jag tar gärna emot bilder, men det kan vi ta utanför den här tråden om det är ok?
Det är ingen fara och jag känner själv att jag nog kan upplevas som barsk, men ordet "krossar" som jag skrev i mitt första inlägg verkar vara något som Du på riktigt gått igång på, men till exempel i förrgår så krossade Frida Karlsson sitt motstånd i skidpremiären i Ruka, men innebär det då att alla andra är helt odugliga? Lite så var mitt val av "krossar" menat.
Har Du provat exempelvis en Canon R5 och jämfört själv någon gång?
Nu fotar jag glatt vidare med Nikon, för att jag tycker att de, för mig, har så väldigt många fördelar jämfört med just Canon, så då uppväger alla dessa fördelar den i princip enda nackdel som jag har i studion, eller inomhus nedbländat.