Light Head
Aktiv medlem
Att man bhöver en bouncer är ju inte så svårt att förstå,, men varför olika färger? JAg tycker inte att man någonsin ser någon som har gul, eller blå, eller annan färg. Varför inte??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Att man bhöver en bouncer är ju inte så svårt att förstå,, men varför olika färger? JAg tycker inte att man någonsin ser någon som har gul, eller blå, eller annan färg. Varför inte??
På vilket sätt behöver man en bouncer??
Jodå, jag har testat omnibounce. Och jag har kommit fram till att den är fullkomligt värdelös. Den ger, enligt mig, fulare skuggor än utan. Dessutom slösar den på blixteffekt.
...
För att kommentera originalfrågan så har jag inte sett några färgade som varit för korrigering, bara effekt. Billigare och betydligt mer användbart med en bunt vanliga färgfilter.
Ungefär samma resultat som man får om man drar ut den lilla vita skivan på de blixtar som råkar ha en sådan?Om man är relativt nära sitt motiv så funkar det "sådär" att studsa i taket. Resultatet blir lite som när man ska vara "läskig" och sätter en ficklampa under ansiktet, fast ljuset kommer uppifrån istället. Då tycker jag att en omnibounce ger bra/bättre resultat. Jag har dock skurit hål i "toppen" så att blixtljuset går obehindrat upp i taket och bara lite kastas framåt. Då försvinner mindre blixteffekt och man får en, tycker jag, bättre balans på studsat/direkt ljus.
Ungefär samma resultat som man får om man drar ut den lilla vita skivan på de blixtar som råkar ha en sådan?