Marklund
Medlem
Folket här (inklusive mig) sätter oftast bara betyg på de bilder som faller dem i smaken och därav det höga snittet. Hur ofta ser man en relativt dålig bild med kommentarer och betyg? Detta till trotts att sidan är till för att ge tips & trix om hur man kan göra bättre till nästa gång mer än att man ska skryta om ”Hej, titta vad snygga bilder jag tar!”.
Hur ska man kunna bli bättre om ingen hjälper en? Så ni som klaga på att kvalitén har blivit lägre på fotosidan, börja kommentera fler bilder och ge oss konstruktivkritik så vi kan bli bättre samtidigt som vi kan hämta inspiration och idéer från er som ”kan”.
För att komma tillbaka till frågan ang. betygen så anser lilla jag att betyg mer är ivägen för att enkel kunna ge konstruktivkritik vilket är det man vill komma åt, nu drar man sig för att kommentera för att folk nästan förväntar sig få ett betyg (som man väldigt sällan själv vill sätta).
En blick säger mer än tusen ord, En mening mer än en siffra!
Slopa betygen och börja kommentera mera! (det ska jag göra)
Hur ska man kunna bli bättre om ingen hjälper en? Så ni som klaga på att kvalitén har blivit lägre på fotosidan, börja kommentera fler bilder och ge oss konstruktivkritik så vi kan bli bättre samtidigt som vi kan hämta inspiration och idéer från er som ”kan”.
För att komma tillbaka till frågan ang. betygen så anser lilla jag att betyg mer är ivägen för att enkel kunna ge konstruktivkritik vilket är det man vill komma åt, nu drar man sig för att kommentera för att folk nästan förväntar sig få ett betyg (som man väldigt sällan själv vill sätta).
En blick säger mer än tusen ord, En mening mer än en siffra!
Slopa betygen och börja kommentera mera! (det ska jag göra)