robinvendel
Aktiv medlem
Hej på er, fotokunniga. Jag har tänkt köpa mig en systemkamera men behöver lite råd. Efter mycket sökande på Internet har jag inte kommit fram till så mycket mer än att jag håller Canon högre än Nikon-kanske för att jag har haft Canon digitalkameror innan. Men du får gärna ge förslag på Nikon också. Iaf här kommer lite info som kan hjälpa dig att ge mig info...
Vill fota:
Utlandssemester: Stora Vidder, Grand Canyon tex. Vattenfall, broar, hus, porträtt, djur. Ev lite film.
Här hemma: Konsert, Natur, Närbilder, Sport, Barn
Budget: 12-15 000
Alltså, jag vill ha ett bra hus som har hög kvalitetskänsla, bra byggd alltså. Gärna lite vädertålig också. De jag kollat på är Canon 100D, 700D och 70D. Har även kollat på Nikon D7100.
Objektiv- Vill ha ett standardobjektiv som jag kan fota med i de flesta situationer. Sen vet jag inte så mycket mer. Behöver kanske något telezoom och något fast objektiv?!
Hoppas att detta är tillräckligt med info för att ni ska kunna hjälpa mig.
Tacksam för svar!
Robin.
Vill fota:
Utlandssemester: Stora Vidder, Grand Canyon tex. Vattenfall, broar, hus, porträtt, djur. Ev lite film.
Här hemma: Konsert, Natur, Närbilder, Sport, Barn
Budget: 12-15 000
Alltså, jag vill ha ett bra hus som har hög kvalitetskänsla, bra byggd alltså. Gärna lite vädertålig också. De jag kollat på är Canon 100D, 700D och 70D. Har även kollat på Nikon D7100.
Objektiv- Vill ha ett standardobjektiv som jag kan fota med i de flesta situationer. Sen vet jag inte så mycket mer. Behöver kanske något telezoom och något fast objektiv?!
Hoppas att detta är tillräckligt med info för att ni ska kunna hjälpa mig.
Tacksam för svar!
Robin.