Annons

Bästa bärbara för 10 000:-

Produkter
(logga in för att koppla)
Funderar också på en laptop, och Mac är intressant eftersom jag vill hålla mig borta från Vista så lång det går (OS är väl lite off topic (Göteborgshumor angående ordvalet OS kan hållas utanför denna tråd tack)). På Macbooken för 10 000:- finns bara 1 Gb ram om jag fattat det rätt. Funkar det att köra PS på? Praktiskt alltså? Sorry Robin att jag lånar tråden, men tror att du skulle vilja ha svar på den frågan med... /Carl
 
Lite klent med 1Gb, 4Gb kostar runt 800kr på dustin (kingston minnen).

Jag kör med Macbook c2d 2.0Ghz och 4Gb i ram och photoshop snurrar kanon!

Cheers // M
 
Helt seriöst, jag är totalt såld på mac men macbook är inte prisvärd för 10k.

Det är väldigt väldigt troligt att det kommer både en ny mycket snabbare och billigare macbook i aluminium med LED-skärm samt en helt ny Macbook Pro inom närmaste månaderna.

Vill du ha OS X finns ju dock inte så många alternativ för tillfället =(
 
Anderzon skrev:
Lite klent med 1Gb, 4Gb kostar runt 800kr på dustin (kingston minnen).

Jag kör med Macbook c2d 2.0Ghz och 4Gb i ram och photoshop snurrar kanon!

Cheers // M
Hade tänkt att skriva exakt samma sak!
Men du han före, så jag bara instämmer :)

För övrigt så är det relativt enkelt att uppgradera minnet på MacBook själv, och det bryter inte heller garantin.
(Jag köpte också Kingston minnen från Dustin).

Efter att ha använt olika versioner av Windows i elva år, så är jag toknöjd med mitt byte.

En sak som jag gillar skarpt med MacBooken är kombinationen storlek, prestanda, vikt och batteritid.
Detta eftersom jag har med mig datorn på mina frilansuppdrag.

/Daniel.
 
Men som redan sagts: Vänta några månader med att köpa en macbook då den lär uppdateras inom en månad eller två. Tänker själv köpa en då...
 
Till o med så att man kan byta hårdisken utan att garantin försvinner på macbook.

Men ioförsig har det ju varit ganska mkt spekulationer om nya macbook å dessa drog igång för ett tag sedan så det är säkerligen inte långt kvar nu.

Om 15" duger å man vill ha ngt tunnare får man satsa på Macbook Pro:)
 
Vad skall du ha den till? Många använder en bärbar dator som en stationär, och den är därför väldigt kraftfull, har mycket utrustning, väger som ett mindre lokomotiv och har obefintlig batteritid. Andra vill ha en verkligt bärbar dator och nöjer sig med lägre prestanda för att spara vikt och batteritid.
 
Skulle du säja samma sak som frågade vilken ny canonkamera han skulle köpa? ;)

Kört windows sen jag var liten så det är nog en vanesak. Och så går det ju ej att spela på mac.
 
Robin Gyllander skrev:
Skulle du säja samma sak som frågade vilken ny canonkamera han skulle köpa? ;)

Kört windows sen jag var liten så det är nog en vanesak. Och så går det ju ej att spela på mac.
Spelargumentet kan jag förstå.

Men spel och bärbara datorer är inte den bästa kombinationen över huvud taget.

Kan också vara bra att komma ihåg, att vissa spel inte funkar på Windows Vista.

(Sedan går det att installera Windows på nya Macar, men det kanske inte är det bästa alternativet för just dig).

/Daniel.
 
Arctic skrev:
Vad skall du ha den till? Många använder en bärbar dator som en stationär, och den är därför väldigt kraftfull, har mycket utrustning, väger som ett mindre lokomotiv och har obefintlig batteritid. Andra vill ha en verkligt bärbar dator och nöjer sig med lägre prestanda för att spara vikt och batteritid.
photoshop och lightroom. Har du något bra alternativ för det? Gillar panoraman så det krävs lite kraft för att få ihop dem.
 
Allstå självklart ska du inte skaffa en Mac om du även tänkt spela.
Men, som tidigare nämnt, så skaffar man inte en bärbar för att spela, det skulle bli förbannat onödigt dyrt. För att få en bärbar som klarar de senaste spelen bra får man gå upp i 25 000 kronors klassen eller högre, typ Alienware / Dells datorer och det tror jag knappast du vill. =)

Ska du hålla dig under 10 000 kr så rekommenderar jag dig en Dell ifall du vill ha en PC. Dem har några fina alternativ och bra service enligt mig.
Notera nu ENLIGT mig, så inte någon med hemska erfarenheter kommer in och börjar "rätta mig".
 
Anderzon skrev:
Lite klent med 1Gb, 4Gb kostar runt 800kr på dustin (kingston minnen).

Jag kör med Macbook c2d 2.0Ghz och 4Gb i ram och photoshop snurrar kanon!

Cheers // M

Hm.. det där intressant, för Photoshop snurrar kanon på min 4 år gamla PC med 1 Gig ram...

Det som är problemet är filstorlekar, inte att programmet är segt.. Jag antar att Mac o PC arbetar på helt olika sätt?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.