Annons

Win 10 och Ubuntu i samma dator

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var länge sen jag körde MS Windows och Linux på samma dator och jag körde ingenting med avancerad grafik. :)
Jag trodde att Staffan med hårdvaran syftade på CPU och minne. CPU-prestanda blir ju rätt bra med en processor som har virtualisering.
Jag har threadrippder 1950x med 16 kärnor och 32 trådar. I VirtualBox blir det ingen skillnad med 16 eller 32 trådar.

Tack alla för hjälpen. Mina första försök stupade på att installationsprogrammet inte hittade windowsinstallationen. Andreas två länkar var till stor hjälp. När jag startade Boot manager inifrån Windows funkade det och rullade på av sig själv.

Tack alla för hjälpen. Mina första försök stupade på att installationsprogrammet inte hittade windowsinstallationen. Andreas två länkar var till stor hjälp. När jag startade Boot manager inifrån Windows funkade det och rullade på av sig själv.
Kul att det var till nytta och löste sig. Hoppas du också kommer trivas med Ubuntu.

Det kommer nog att bli bra, men det tar tid. Nu hittar xubuntu inte min Epson SC P600. Jag har provat diverse step by step, ex Gutenprint, men det dyker upp felmeddelanden, "hittar inte filen" osv. jag har även testat att logga in som root, men det funkar inte ändå. Nu är jag rädd att jag stökat till det så det bästa kanske är att installera om alltihop? Men allt annat verkar ju funka. Är det någon som kan tipsa mig om skrivarinstallationen. Min HP laser funkade på en gång.

Aj då. Jag är ingen fena på Linux och förr slutade de ofta med ominstallation. De senaste åren tycker jag dock att allt vad drivrutiner heter har funkat bättre, helst gällande drivrutiner för grafikkort.
I länken ser du hur du kan kolla om skrivaren är aktiv eller inte och vad den heter.

Jag kanske ska tillägga att den är ansluten till datorns usbport. Men det kanske är enklare att installera den som nätverksskrivare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar