Annons

Artiklar kopplade till bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

olajan

Aktiv medlem
Finns det inget intresse till möjlighet att koppla texter till våra bilder? De texter som finns att läsa på fotosidan handlar om fotografering (självklart och ok), men de flesta bilder som publiceras rymmer en historia som aldrig blir skriven. Själv skulle jag ibland vilja berätta om människorna jag fotograferar. Det skulle kunna vara rent dokumentära texter eller mer litterära. Någon åsikt?

Det vore bra tror jag, för om folk verkligen vill skriva om dom så tycker jag man ska få göra det... jag tror att man kommer utvecklas mer av det

Självklart skall du göra det. I mitt album om Haga i Göteborg har jag genomgående skrivit texter till bilderna eftersom de i många fall är utryckta ur ett sammanhang eller rent av svåra att förstå - hur figurativa de än är - utan förklarande text. Som det verkar på kommentarerna har detta uppskattats av många.
Us

Min tanke var mer att text och bild skulle utgöra en helhet, och som sidorna nu är upplagda blir den text man skriver bara en bildtext. Det skulle vara en möjlighet att skriva något som mer liknade tidningsartiklar.

Du menar som en artikel som de tekniska och liknande som redan finns publicerade?
Hör med redaktionen vad det tycker om det...

Ja, vad tycker redaktionen om det? Att vidga våra vyer med artiklar som inte handlar om fotografering, men där våra fotografier används.

javisst, faktum är att vi redan diskuterat detta. Eftersom det oftast är enklast att sälja bilder tillsammans med text så skulle detta ex. kunna vara en ytterligare del av guldmedlemskapet.

det låter ju kanon!:) gäller bara för mig att hitta någon som kan skriva en text till mina bilder..Mats kanske :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar